به گزارش ایرنا، وی روز یکشنبه در نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه برنامه خود اظهارداشت: وقتی از قانون حرف می زنیم در حقیقت می توانیم با اجرای قانون خدمات را با هزینه کمتری به مردم ارائه کنیم.
انصاری با بیان اینکه مدیریت شهری دارای سه رکن اصلی و اساسی است، افزود: شورای شهر و مدیران شهرداری بدنه کارشناسی توانمند و کارآمد حوزه شهری و مردم سه رکن اصلی مدیریت شهری هستند.
این نامزد تصدی پست شهرداری تهران تأکید کرد: اگر این سه رکن همکاری و همراهی داشته باشند به طور قطع خدمات خوب و ارزان به مردم ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه‌های خود در حوزه شهری گفت: برنامه‌های من در سه زمانبندی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی شده است.
انصاری افزود: در برنامه کوتاه مدت مبارزه با فساد، شفافیت و اعتماد سازی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
این نامزد تصدی پست شهرداری تهران، تعامل با اصناف، اتحادیه ها و نهادهای مردمی و تعامل با ارگان ها و سازمان های دولتی و غیردولتی را از جمله برنامه‌های میان‌مدت خود عنوان کرد.
وی گفت: اجرای قانون مدیریت پسماند، توسعه شبکه حمل و نقل ریلی، زنده کردن شب تهران، تاکید در پیاده محوری در شهر و توسعه توسعه فضاهای زیر سطحی از جمله برنامه‌های بلندمدت است که طراحی کرده ام.
انصاری در ادامه با اشاره به حوزه عملیاتی و برنامه ریزی در شهر تهران گفت: در این حوزه مشارکت عمومی شهروندان و مشارکت بخش خصوصی باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.
این نامزد تصدی پست شهرداری تهران افزود: هوشمندسازی از نکاتی است که در بخش شفاف سازی بسیار اهمیت دارد و تسهیلگر خدمات‌دهی به شهروندان است که باید به آن توجه شود.
وی اظهار داشت: تامین منابع مالی و توسعه منابع پایدار، هوشمندسازی، افزایش شفافیت در برنامه ها و فرایندهای شهری، رفاه اجتماعی متوازن و آسایش شهروندان از جمله ماموریت های است که در برنامه مورد توجه قرار گرفته است.
این نامزد تصدی پست شهرداری تهران اغتشاش در منظر شهری را از جمله مشکلات در شهر عنوان کرد و گفت: زیباسازی شهر با نگاه اجتماعی و زنده کردن هویت فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد.
انصاری تاکید کرد: در صورت ایجاد درآمد پایدار در شهر می توانیم بخش زیادی از مشکلات شهر را رفع کنیم.
وی، ساماندهی و جلب و جذب سرمایه عمومی موجود در بانک ها و مردم را از جمله راهکارهای ایجاد درآمد پایدار برای شهر عنوان کرد و افزود: در برنامه من به بازنگری ساختار رابطه دولت و مدیریت شهری و مدیریت شهری با سه قوا مورد توجه قرار گرفته است.
این نامزد تصدی پست شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: عدم تعامل دولت با مدیریت شهری موجب شده که عوارض به عنوان مالیات تلقی شده در حالیکه دریافت عوارض برای مدیریت شهری بسیار مهم است.
انصاری در ادامه سخنان خود گفت: بی توجهی به اجرای قوانین محیط زیستی و مقابله با انواع آلودگی‌ها وجود دارد که باید در برنامه ها مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به مشکلات حوزه حمل و نقل و ترافیک اظهارداشت: در این حوزه می توان با تعامل و همکاری با آموزش و پرورش پیاده راه محوری را در دستور کار قرار داد و کوچک کردن مدارس و راه اندازی مدارس در هر محله بخش زیادی از ترافیک را رفع کرد.
عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران توسعه حمل و نقل ریلی را از دیگر ضرورت ها در شهر تهران کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌ها و توسعه ریلی در دستور کار مدیریت شهری باید قرار گیرد.
انصاری در ادامه با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ باید مورد توجه قرار گیرد، اظهارداشت: بخش قابل توجهی از برنامه‌های شهرداری تهران باید در حوزه فرهنگ و اقتصاد باشد.
این نامزد تصدی پست شهرداری تهران همچنین گفت: پروژه هایی که تاکنون در شهر تهران اجرا شده همخوانی با فرهنگ و اقتصاد تهران نداشته است.
به گزارش ایرنا، امروز سیدکامل تقوی نژاد، پیروز حناچی و عباس آخوندی دیگر نامزدهای تصدی شهرداری تهران نیز برنامه های خود را تشریح کردند و قرار است رسول کشت پور نیز برنامه های خود را به اعضای شورای اسلامی شهر ارائه کند.
البته برخی منابع اعلام کرده اند که کشت پور از نامزدی انصراف داده است.
با ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان اعلام شد که سیدمحمدعلی افشانی شهردار تهران که از 23 اردیبهشت ماه امسال در این نهاد مشغول به کار شده است نیز باید مسئولتیش را ترک کند.
تهرام/7244/ 7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.