داود خادم روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در طرح غربالگری بینایی 682 کودک سه تا 6 سال مشکوک به تنبلی چشم شناسایی شدند.
وی انجام معاینات چشم برای کودکان را ضروری و مهم دانست و یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون، طرح غربالگری چشم در 153 پایگاه اجرا شد و این پایگاه ها تا پایان سال نیز فعال هستند.
معاون امور توسعه پیشگیری اداره بهزیستی ری افزود: طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا 6 سال در سطح شهر و روستاهای شهرستان ری انجام می شود.
وی با بیان اینکه بی توجهی به تنبلی چشم در کودکان موجب نابینایی آنها می شود، اظهار داشت: تنبلی چشم یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک چشمی و گاهی دوچشمی در کودکان است که در بسیاری موارد قابل پیشگیری است.
خادم با بیان اینکه مرحله دوم طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان از ابتدای آبان ماه سال جاری آغاز شده است، گفت: در سن کمتر از پنج سال بهترین فرصت برای شناسایی و تشخیص تنبلی، کم بینایی و نابینایی چشم کودکان به شمار می رود و در واقع این دوران را دوره طلایی می نامند.
وی عنوان کرد: خانواده ها می توانند برای سنجش بینایی کودکان خود به پایگاه های سنجش پیش بینی شده واقع در مهدهای کودک، مرکزهای پیش دبستانی و خانه های بهداشت در شهرو روستاهای شهرستان ری مراجعه کنند.
معاون امور توسعه پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: موضوع معاینه چشم کودکان از سوی خانواده ها جدی گرفته شود و قبل از بروز هر مشکلی کودکان خود را به پایگاه های مشخص شده برای معاینه ببرند.
وی در پایان اضافه کرد: خانواده ها می توانند با شماره 36806880 تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را از مشاوره های مرکز بهزیستی ری دریافت کنند و در صورت نیاز از کارشناسان مشاوره بگیرند.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.