غلامرضا صالحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این واحدها روز گذشته (شنبه) بهره برداری شد اظهارداشت: تعداد واحدهای احداثی 644 واحد بوده که در کنار آنها کار تعمیر چهار هزار و 925 واحد نیز انجام شده است.
زلزله 7.3 ریشتری استان کرمانشاه 21 آبان سال 96 رخ داد که برپایه گزارش ها در نتیجه آن افزون بر 600 تن کشته و حدود 12 هزار نفر مصدوم شدند؛ همچنین در این زلزله حدود 18هزار واحد مسکونی تخریب و حدود 50 هزار واحد نیز خسارت دیدند.
بنیاد مسکن از جمله نهادهایی بود که وظیفه بازسازی برخی واحدهای آسیب دیده در منطقه زلزله زده کرمانشاه را برعهده گرفت.
مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران همچنین با بیان اینکه دو هزار واحد در استان کرمانشاه متعلق به مددجویان کمیته امداد بود که توسط بنیاد مسکن ساخته شده است افزود: ستاد معین بنیاد مسکن استان تهران وظیفه ساخت و بازسازی واحدهای شهرستان قصرشیرین را از طریق اعطای وام برعهده داشت که این واحدها را در اختیار مددجویان قرار داد.
صالحی تصریح کرد: تمام واحدهای آسیب دیده متعلق به مددجویان کمیته امداد در قصرشیرین نیز حدود ٦٠ واحد بود که توسط بنیاد مسکن استان تهران تکمیل و به مددجویان تحویل داده شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران ادامه داد: این نهاد ٣٠ میلیون تومان وام ساخت،١٠ میلیون تومان وام معیشتی، پنج میلیون تومان وام بلاعوض و سه میلیون تومان کمک هزینه کانکس در اختیار مددجویان کمیته امداد در قصرشیرین قرار داد تا از این طریق قادر به احداث واحدهای خود باشند.
صالحی با تاکید بر اینکه آواربرداری، پی کنی و خاکبرداری نیز در کنار کمک های مالی توسط بنیاد مسکن صورت گرفته است گفت: صفر تا صد ساخت تمام واحدهای مددجویان کمیته امداد در منطقه مذکور توسط بنیاد مسکن انجام شده است.
به گفته وی غیر از کمک های بنیاد مسکن کمیته امداد نیز مبلغ ١٠ میلیون تومان به عنوان کمک در اختیار مددجویان خود قرار داده است.
وی افزود: اعتباراتی که از طریق دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت به صوت تسهیلات بانکی به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا مراسم بهره برداری از واحدهای مسکونی مددجویان زلزله زده کرمانشاه روز گذشته در روستای دار بلوط از توابع قصرشیرین برگزار شد.

تهرام/ ر.ذ/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.