به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارائه برنامه پنج گزینه نهایی تصدی شهرداری تهران اظهارداشت: ابتدا باید از همه گزینه های مطرح شده به جهت همکاری با شورای اسلامی شهر تهران و حسن نیت تقدیر کرد و از اصحاب رسانه و کارشناسان درخواست می کنم که همانند دو دور پیشین فرایند انتخاب شهردار تهران را با جدیت دنبال و نقطه نظرات کارشناسی خود را به همراه اطلاعات مورد نیاز شهروندان منتشر کنند.
وی، توجه کاندیداهای شهرداری را به محدودیت های زمانی پیش رو فراخواند و گفت: ما تنها دو سال ونیم یعنی حدود سی ماه تا انتخابات دوره ششم شورای شهر تهران فاصله داریم و این زمان، دیگر فرصتی برای آشنایی و برنامه ریزی مستقل و مجزا برای مدیریت شهری باقی نگذاشته است.
هاشمی افزود: شهروندان تهرانی، به حق از مدیریت شهری انتظار دارند با توجه به فرصت های صرف شده به دلیل تغییر مکرر در شهرداری تهران که خارج از اراده و تمایل شورای اسلامی شهر بوده، از این زمان محدود باقیمانده برای عمل کردن و حل مسایل و معضلات استفاده کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: با توجه به تدوین برنامه سوم شهرداری ، مسایل و معضلات و اولویت های شهر و خواست شهروندان مشخص است.
وی با اشاره به نظرسنجی های علمی صورت گرفته، آلودگی هوا و ترافیک مهمترین معضلات شهر تهران برشمرد و گفت: راه حل پایدار آن توسعه سیستم حمل و نقل عمومی انبوه بر است.
هاشمی افزود: مدیریت شهری باید برای ایجاد فضای مناسب روحی و روانی برای شهروندان، برنامه جامعی را برای اوقات فراغت، تفریح و سرگرمی و نشاط اجتماعی به خصوص برای نسل جوان در قالب برنامه سوم طراحی کند و از زیرساخت های مناسب فرهنگی شهرداری تهران و سرمایه بزرگ انسانی هنری، ورزشی و فرهنگی این کلانشهر جهت ارتقا نشاط اجتماعی و بهبود سرمایه های فرهنگی و هنری استفاده کند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام ربیع الاول و هجرت پیامبر اکرم(ص) به مدینه اظهارداشت: ربیع ماه شادمانی اهل بیت(ع) است و با توجه به نیاز جامعه به شادی و نشاط باید به ترویج فرهنگ شادمانی در جامعه توجه کرد.
وی یکی از مبانی اصلی ترویج فرهنگ عزاداری در جامعه را، روایت «الذین یَفرَحون لفرحنا و یَحزَنون لحزننا...» دانست و افزود: در همین حدیث نیز شادی و تفریح و نشاط بر عزاداری و غم مقدم شده است.
هاشمی گفت: متاسفانه جریان های فرهنگی به گونه ای دین را روایت می کنند که باید فضای جامعه توام با غم، عزاداری و ناراحتی باشد در حالی که اخلاق نبوی و خلق علوی مبتنی بر نشاط، شوخ طبعی و روحیه سازی بوده اما از این الگو ما فاصله زیادی گرفته ایم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از دلایلی که بعضی از مسلمانان افراطی با انتصاب امیرمومنان(ع) به خلافت بلافصل پیامبر(ص) مخالفت می کردند روحیه شوخ طبعی ایشان بود.
هاشمی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم جریاناتی، با توسعه ایام عزاداری، دهه های جدید می سازند و یک روز عزا را به دهه و ماه عزاداری تبدیل می کنند و در مقابل به بهانه های مختلف از روزهای شادی و نشاط جامعه می کاهند.
به گفته وی، این افراط موجب ایجاد بهانه برای دشمنان شیعه در جهان برای متهم کردن و تخریب شیعیان به غلو می گردد.
به گزارش ایرنا، امروز (یکشنبه) در نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران سیدکامل تقوی نژاد، پیروز حناچی، عباس آخوندی، رسول کشت پور و غلامرضا انصاری پنج گزینه شهرداری تهران برنامه های خود در صحن شورا ارائه می دهند.
تهرام/7244/ 7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.