به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، این پنل در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوب غرب تهران با 100 میلیون تومان اعتبار اجرایی و بهره برداری شد.
در این گزارش آمده است: پیش از این شورای برنامه ریزی استان تهران تولید برق در دستگاه های دولتی با استفاده از پنل های خورشیدی را تصویب کرده بود اما هیچکدام از آنها این مصوبه را عملیاتی نکرده بودند.
هزینه برق اداره تعاون جنوب غرب تهران ماهانه 13 میلیون بوده است.
برپایه این گزارش پنل خورشیدی نصب شده می تواند 30 درصد برق مورد نیاز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تامین می کند.
تولید 16 کیلو وات برق، صرفه جویی ماهانه 2 میلیون و 700 هزار تومان و عمر 20 ساله از مهمترین ویژگی های این پنل خورشیدی اعلام شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در مراسم بهره برداری از این پنل برای همکاری و تامین منابع اجرای پروژه پنل های خورشیدی به منظور تامین برق دستگاه های دولتی اعلام آمادگی کرد.
نعمت الله ترکی همچنین با اشاره به ضرورت اجرای سیاست دولت الکترونیک خاطرنشان کرد: در جریان بازدید از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران مشخص شد هنوز سیستم سنتی مکاتبه و بایگانی پرونده ها در این دستگاه حاکم است که مقرر شد سیستم الکترونیکی را جایگزین روش قدیم کنند تا مراجعه مردم کاهش یابد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران نیز در این مراسم مدت زمان بازگشت سرمایه اجرای طرح پنل های خورشیدی را چهار ساله خواند که 15 سال هم با عملکرد خود سودآوری دارد.
حاتم شاکرمی افزود: در صورت تامین بودجه در آینده ای نزدیک کل اداره های ستادی و تابعه این اداره کل به این تکنولوژی مجهز می شود.

تهرام/3001/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.