به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، نماینده مردم تهران، ری و تجریش در مجلس شورای اسلامی در همایش بانوان کارآفرین در شهرری اظهار داشت: جامعه ای توانمند خواهد بود که از تمام ظرفیت های خود به بهترین نحو ممکن بهره ببرد و برای فراهم کردن زمینه حضور نابینایان در جامعه باید تمامی دستگاه های اجرایی و نهادها همکاری و مشارکت داشته باشند.
سیده فاطمه ذوالقدر تصریح کرد: شعار رفع تبعیض به منظور حضور برابر نابینایان در اجتماع زمانی محقق می شود که نابینایان بدون دغدغه در محیط های عمومی حضور پیدا کنند تا در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی بدرخشند.
وی عنوان کرد: امیدواریم کتاب هایی که امروز با مضامین کودک، روانشناسی، علوم عملی و ادبیات رونمایی می شود، سرآغاز حرکت جامعه فرهنگی به سمت کمک به روشندلان باشد.
شهردار منطقه 20 نیز در ادامه این همایش با اشاره به اینکه 50 درصد جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند گفت: امروز بستر فرهنگی برای پذیرش بانوان به عنوان نیروی اجرایی فراهم شده و به دنبال آن ساختارهای لازم متناسب با آن نیز باید شکل بگیرد.
فرهاد افشار به تفاوت کارآفرینی و کاریابی اشاره کرد و افزود: در کارآفرینی شاهد خلق ارزش در راستای رفع نیاز مشتری هستیم که این خلق ارزش در مسیر رقابتی به تولید محصول ختم می شود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری آمادگی لازم برای در اختیار گذاشتن فضاهای شهری در خصوص معرفی محصولات تولیدی کارآفرینان را دارد، افزود: مدارس، مراکز تاریخی و مذهبی شهرری پتانسیل خوبی برای برپایی نمایشگاه های دوره ای است تا بستر حضور کارآفرینان بیش از پیش فراهم شود و مورد توجه مشتریان قرار گیرند.
وی به راه اندازی 19 مرکز مهارت آموزی کوثر از سوی مدیریت شهری با هدف توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار و فراهم سازی بستر فعالیت اقتصادی آنها اشاره کرد و گفت: فعال شدن مراکز فنی و حرفه ای و مهارت آموزی تخصصی از دیگر راهکارهایی است که می تواند با حمایت دیگر مجموعه های متولی و مسئولان شکل گیرد.
همایش بانوان کارآفرینان شهرری با حضور 60 نفر از کارآفرینان در مجموعه شهربانوی شهرری برگزار شد که برپایی نمایشگاه محصولات تولیدی بانوان کارآفرین و جلسه پرسش و پاسخ کارآفرینان با مسئولان حاضر در جلسه از دیگر بخش های این همایش بود.
٢٤ تا ٣٠ آبان ماه به عنوان هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.