به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در جریان بازدید سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات از بخش های مختلف مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران لزوم تعامل و همکاری در اجرای طرح ها و برنامه های حوزه مدیریت بحران میان شهرداری پایتخت و فرمانداری شمیرانات مورد تاکید قرار گرفت.
فرماندار شمیرانات همچنین در دیدار با رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خواستار انتقال تجربیات در زمینه اجرای طرح های پیشگیرانه و افزایش توان آمادگی و مقابله به ویژه نسبت به سوانح طبیعی میان دو نهاد شد و از برپایی دوره های آموزش مدیریت بحران ویژه فرمانداری شمیرانات استقبال کرد.
سیاوش شهریور گفت: با توجه به نزدیکی مناطق مسکونی لواسانات، رودبار قصران و شمیرانات به پایتخت و همچنین افزایش جمعیت و رشد ساخت و ساز در سال های اخیر در این منطقه همکاری مدیریت شهری تهران با فرمانداری شمیرانات به خصوص در زمینه کاهش مخاطرات و آسیب پذیری ضروری است.
همچنین در جریان این بازدید رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تعیین چارچوب برای ایجاد همکاری های دو جانبه را گام نخست توصیف و تاکید کرد: از همین رو باید ابتدا پیش نویس تعیین مناطق معین تهیه و مراحل تصویب آن طی شود تا بر اساس آن زمینه همکاری های مشترک مشخص شود.
احمد صادقی افزود: ضرورت دارد فرماندار شمیرانات در جلسات فصلی ستادهای مدیریت بحران مناطق همجوار تهران حضور یابد تا زمینه های بیشتری برای توسعه همکاری های مشترک فراهم شود.
در این بازدید همچنین صمیم مرادی روزبهانی سرپرست معاونت آمادگی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل مدیریت بحران به تشریح مخاطرات و آسیب پذیری و مسائل حوزه ایمنی و مدیریت بحران شمیرانات پرداخت.
گزارشی از خسارات زلزله احتمالی شهر تهران در منطقه 1 و 4 ، اقدامات بعمل آمده در خصوص طرح امداد کوهستان، برنامه کاهش خطرپذیری بلایا در محلات منطقه یک و وضعیت تاسیسات شریان های حیاتی منطقه، دستور العمل نحوه تعیین سطح و شیوه اعلام بحران ها، نقشه پراکنش زمین لغزش ها و بررسی قوانین مرتبط با فرماندهی در حوزه مدیریت بحران از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.