مردم روستای سیاهبند شهرستان پردیس شب گذشته به اجرای عزاداری سنتی و مراسم وداع با ماه صفر پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان پردیس، مراسم عزاداری مردم سیاهبند همراه با برپایی آیین سنتی تعزیه‌خوانی به مدت دو شب برپا شد.

علی درفکی مسئول دفتر آستان قدس رضوی شهرستان پردیس که میزبان این مراسم در روستای سیاهبند بود، به ایلنا گفت: حضور و استقبال جوانان از برپایی آیین های سنتی و اصیل منطقه در عزاداری ها بیشتر است و اجرای تعزیه در پرده های مختلف نمایشی توانسته است ما را در ترویج و تعلیم فرهنگ و نوع زندگی ائمه به جوانان منطقه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از ساکنان این منطقه را جوانان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: باید به علاقمندی جوانان توجه داشته باشیم و امروزه آنها با روضه و مداحی نمی توانند حکایت زندگی و وقایعی که بزرگان دینی ما داشتند را درک کنند.

وی ادامه داد: اجرای تعزیه نه تنها برای کودکان و جوانان جذاب است بلکه برای افراد بی سواد و کم سواد که امکان مطالعه در مورد زندگی ائمه را ندارند، بسیار مناسب خواهد بود.

درفکی در گفت وگو با ایلنا به سایر برنامه های فرهنگی و حمایتی آستان قدس رضوی شهرستان اشاره کرد و افزود: این دفتر به مدت ۸ ماه است که در شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون ۴۰۰ پرونده حمایتی برای افراد تشکیل داده است و خانواده های ضعیف منطقه را تحت پوشش قرار می دهد و با اهدای سبد کالا، سفر رایگان به مشهد و زیارت امام رضا ع و ایجاد اشتغال برای خانواده های کم درآمد با کمک خیرین شهرستان و حمایت آستان قدس رضوی سعی در کمک رسانی به قشر ضعیف و آسیب دیده شهرستان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.