حجت الاسلام والمسلمین احمد اشرفی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسب دهه وقف در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت های این نهاد در این دهه پرداخت و اظهار داشت: زنگ وقف به صورت نمادین در چهار مدرسه شهرستان با هدف نهادینه کردن جایگاه وقف در بین دانش آموزان نواخته می شود.
وی افزود: موضوع انشای وقف از دیگر برنامه‌های هفته وقف در مدارس شهرستان دماوند است تا دانش‌آموزان با کسب اطلاعات بیشتر با موضوع وقف آشنا شوند؛ امسال یک‌هزار و 800 مدرسه خیرساز در کشور افتتاح شده که دانش‌آموزان باید از این خیران الگوگیری کنند.
این مقام مسئول به برگزاری همایش یاوران وقف در شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: تجمع لبیک یا رسول الله، کلنگ زنی مسجد و حسینیه روستای مومج، برگزاری محل انس با قرآن، برپایی ایستگاه 'همه واقف باشیم' برای وقف مشارکتی و برپایی غرفه های مربوط به کودکان از دیگر برنامه های مدنظر است.
حجت الاسلام اشرفی با بیان اینکه عطرافشانی گلزار شهدای امامزادگان به مناسبت هفته وقف انجام می‌شود، گفت: شهرستان دماوند دارای 38 بقعه متبرکه است که 20 بقعه دارای ضریح بود و برخی از آنها نیز در استان تهران مطرح و جایگاه ویژه ایی دارند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند بیان کرد: ایجاد کارگروه های تخصصی خبرنگاران، دانش آموزان، برگزاری نشست های تخصصی، انعکاس عملکرد یکساله این نهاد، تجلیل از فعالان و نخبگان قرآنی، برگزاری همایش وقف و وجه اشتراک با ادیان الهی و راه اندازی سایت تخصصی این نهاد از دیگر برنامه ها است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون تومان به هیئت های مذهبی و حسینیه پرداخت شده است، تصریح کرد: برخی از افراد به دنبال خارج کردن اراضی از وقفیات هستند و در حال حاضر 200 پرونده حقوقی در دادگاه بدوی، تجدید نظر و دیوان عالی در خصوص وصول مطالبات مطرح است.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.