به گزارش ایرنا ، بهمن خطیبی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل و ترافیک قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: بهبود عبور و مرور در شهرها، روستاها و مسیرهای مواصلاتی برون‌شهری و درون‌شهری و پیشگیری از تصادفات جاده ای از جمله وظایف شورای ترافیک است که باید با برنامه ریزی و سیاستگذاری مناسب به آن دست یافت.
وی افزود: شهرستان قرچک از جمعیت متراکمی در مناطق مختلف شهری و روستایی برخوردار است که تردد این افراد به مناطق مختلف از جمله تهران باعث افزایش ترافیک در مبادی و ورودی و خروجی شهرستان به ویژه در راه های اصلی می شود، مشکلی که تقاطع راه آهن با راه های اصلی را دوچندان کرده است.
خطیبی تقاطع‌های هم‌سطح راه‌آهن موجود در شهرستان قرچک را معضلی بزرگ خواند و بیان کرد: ریل راه آهن سراسری تهران – مشهد و قطار شهری در بدو ورود از شهرستان قرچک ، در چند نقطه از جمله ورودی روستای محمد آباد ، امین آباد ، داود آباد و پوئینک جنوبی با خیابان های اصلی تقاطع ایجاد کرده که در دو نقطه محمدآباد و داودآباد ، خوروها مجبور به عبور از روی ریل می شوند.
وی تصریح کرد: زیر گذر امین آباد و پوئینک از عرض مناسبی برخوردار نیست و تردد خودروها از آن با مشکل مواجه می شوند.
سرپرست فرمانداری قرچک افزود: شهرستان قرچک به دلیل قرار داشتن در ورودی دشت ورامین، با حجم ترافیکی سنگینی مواجه است به طوری که در کمربندی جنوبی ، تقاطع های هم سطح با راه آهن به حجم ترافیک افزوده و باعث بروز حوادث جاده ای می شود.
تقاطع‌ها باعث بروز گره ترافیکی و بعضاً تصادفات شده و لازم است با پیگیری‌های مستمر با قید فوریت مرتفع شود.
خطیبی بیان داشت: با توجه به‌ضرورت تأمین ایمنی عابرین پیاده هنگام عبور از عرض کمربندی جنوبی، شهرداری نسبت به جانمایی و نصب دو پل عابر پیاده استاندارد یکی در انتهای خیابان محمدآباد و دیگری در انتهای خیابان داودآباد اقدام کند.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.