حسین دهقان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: محدوده شهر ورامین 2 هزار و 675 هکتار وسعت دارد که از این میزان ، 410 هکتار را بافت فرسوده شناسنامه دار تشکیل می دهد که طی سال های اخیر کار مطالعاتی بر روی بافت های فرسوده که در مناطق مختلف ورامین پراکنده است، صورت گرفته طرح نوسازی آن در استانداری تهران و وزارت کشور به تصویب رسیده است.
دهقان تصریح کرد: بافت فرسوده علاوه بر این که سیمای شهر را از توسعه و عمران دور می کند، در مواقع بروز بحران و حوادثی نظیر زلزله، خسارت های مادی فراوان و تلفات انسانی زیادی را بر جای می گذارد.
شهردار ورامین افزود: در برنامه های چهارم، پنجم و ششم توسعه، وظایف شهرداری ها و دولت در نوسازی بافت فرسوده مشخص شده و شهرداری ورامین با همکاری شورای اسلامی و با هدف ترغیب مردم به نوسازی بافت های فرسوده، مشوق هایی از جمله تخفیف 50 درصد صدور پروانه، مجوز رایگان یک طبقه تراکم و ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت را در نظر گرفته است.
وی از نبود اسنوکر( ماشین آتش نشانی نردبان دار) به عنوان یکی از محدودیت های شهرستان ورامین یاد کرد و افزود: ساخت و سازهای صورت گرفته در سال های اخیر در محدوده شهر ورامین به احداث آپارتمان های تا 11 طبقه شده که در صورت بروز آتش سوزی در طبقات این ساختمان ها ، امکان امداد رسانی به ساکنان آن وجود ندارد.
دهقان اظهار داشت: سال گذشته درخواست خرید این وسیله امدادی مهم از سوی شهرستان ورامین ارائه و سهم 20 درصدی شهرداری به مبلغ 12 میلیارد و 700 میلیون ریال واریز شد ولی تا کنون سهم 80 درصدی استان محقق نشده است.
وی با اشاره به در پیش بودن فصل سرما و احتمال بارش برف و یخبندان گفت: در حال حاضر دو دستگاه برف روب تهیه و نمک و شن مورد نیاز تأمین و دپو شده و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.