به گزارش ایرنا ، مرتضی حیدری روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در بررسی بحران های استان تهران نظیر سیل و زلزله اطلاعات و پژوهش های دقیقی در دست است در هر یک به خوبی نقاط حساس و آسیب پذیر ، مشکلات و زیرساخت ها ذکر شده است.
وی اظهار دشت: پراکندگی اطلاعات و پژوهش های جمع آوری شده در حوزه بحران به گونه ای است که به درستی نمی توان از آن برای عبور از بحران استفاده کرد و لازم است تا این اطلاعات دسته بندی شده و برای گذر از هر یک ، راهکاری عملی ارائه شود.
وی با اشاره به آسیب پذیر بودن تهران در مقابله با زلزله گفت: این که گفته می شود تهران بعد از وقوع حادثه ای نظیر زلزله با بحران جدی مواجه می شود به این دلیل است که برای قبل از وقوع این حادثه برنامه جامعی اجرا نشده است در صورتی که می توان با کمترین هزینه و پیش از وقوع حوادث پیش بینی نشده ، تا 90 درصد از میزان تلفات و خسارات ناشی از آن کاست.
حیدری با اشاره به آغاز اجرای مطالعه نقشه خطر پذیری تهران گفت: تمامی امکانات، محدودیت ها، موانع و نقاط ضعف استان تهران در حوزه های مختلف بحران به صورت چک لیست تهیه شده و با کار عملیاتی، نسبت به رفع این نقاطع ضعف اقدام کرد.
وی با اشاره به پدیده فرونشست دشت ورامین گفت: همگان از واقعیت فرونشست دشت ورامین و خطرات ناشی از آن اطلاع دارند ، نزدیکی این پدیده به راه آهن سراسری خطری جدی است که امروز فقط به کاهش سرعت قطارهای عبوری از این ناحیه محدود شده در صورتی که اطلاعات موجود باید به جمع بندی مناسب برای بسیج تمامی امکانات منجر شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران افزود: تلاش می شود تا با برگزاری جلسه مشترک با مسئولان سه استان تهران، قم و سمنان پدیده فرونشست دشت بررسی و راهکاری عملی برای گذر از آن ارائه شود.
وی با بیان این که مردم همواره در بحران های مختلف کنار مسئولان قرار دارند اظهار داشت: مسئولان شهرستان ها باید امکانات بخش خصوصی را احصاء و لیست کنند تا در صورت بروز بحران ، تمامی این امکانات را بسیج کرده و در کمترین زمان به مردم خدمت رسانی کرد.
وی با اشاره به لزوم ارائه آموزش مقابله با بحران به مسئولان و مردم گفت: به منظور ارائه آموزش یک میلیارد ریال به استان تهران اختصاص یافته که لازم است فرمانداران، مواد آموزش های مورد نیاز را اعلام و از این اعتبار به منظور افزایش سطح آگاهی مردم و مسئولان استفاده کنند.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.