به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20، فرهاد افشار در این باره اظهار داشت: وجود پالایشگاه تهران، انبار پخش فرآورده ای نفتی، حرمین امام خمینی (ره) و عبدالعظیم حسنی(ع) در جنوب تهران احتمال حمله هوایی دشمن را به این منطقه بالا برده و به همین جهت سناریو فرضی رزمایش پدافند غیرعامل با موضوع بمباران هوایی در مدارس این منطقه برنامه ریزی و اجرا شد.
وی افزود: در این مانور فرضی بر اثر حمله هوایی دشمن و اصابت بمب به مدارس شهید ناصری و آزادگان در محله سیزده آبان ناحیه 3 منطقه 20 بخشی از ساختمان آن تخریب و تعدادی از دانش آموزان و اولیاء مدرسه زخمی شدند که با تشکیل ستاد پیشگیری و مدیریت بحران، قبل از اعزام دستگاه های امداد رسان و خدمات رسان عملیات پناه گیری دانش آموزان در محل امن و انتقال به پناهگاه های واقع در مدارس انجام شد.
شهردار منطقه 20، هدف از برگزاری این مانور را افزایش آمادگی، هماهنگی و سرعت تصمیم گیری در مواجهه با تهدیدات و هماهنگی میان ارگان ها و سازمان های ذیربط اعلام کرد و گفت: با حضور عوامل آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس تهران، عملیات ایمن سازی محدوده حادثه، تمرین کاهش تلفات و خسارات ناشی از تهدیدات، کنترل و اطفاء حریق، جستجو و آواربرداری و همچنین انتقال مجروحین انجام شد.
افشار یادآور شد: حفظ امنیت و کنترل تردد افراد و خودروهای عبوری و امدادی توسط کمیته امنیتی و انتظامی، قطع و وصل شریانهای حیاتی احصاء نقاط قوت و کمبودها و نواقص نیز از سوی ادارات آب، برق، گاز و مخابرات انجام شد.
رزمایش پدافند غیرعامل با موضوع بمباران هوایی با حضور مرکز اورژانس جنوب تهران- سازمان آتش نشانی منطقه هفت تهران- ادارات برق، آب، گاز و مخابرات، پلیس راهور، جمعیت هلال احمر شهرری، بیمارستان هفت تیر و فیروزآبادی، کلانتری نهم شهر تهران، قرارگاه ثارالله، سپاه و بسیج شهرری و شهرداری منطقه 20 برگزار شد.
به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
تهرام/3218//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.