به گزارش ایرنا، عبدالعظیم رضایی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب ماده 16 شفق به خبرنگار ایرنا گفت: آسیب های اجتماعی یکی از معضلات جدی و مورد توجه جامعه امروزی به شمار می رود چرا که بروز این موضوع باعث بروز مشکلات عدیده ای در جامعه شده است.
وی با بیان اینکه 4 مرکز نگهداری معتادان متجاهر در تهران فعالیت می کنند، تصریح کرد: افزایش این مراکز موجب پاک شدن چهره شهر از وجود این گونه افراد است.
رضایی افزود: با توجه به اینکه مراکز ماده 15 و 16 در زمینه جمع آوری معتادان اقدامات مطلوبی را انجام داده اما موازی کاری همه دستگاه ها در این راستا نیز مورد نیاز است.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران عنوان کرد: عده زیادی از این معتادان پس از ترخیص از مراکز نگهداری و درمان، دوباره به چرخه اعتیاد بازمی گردند که این رخداد نشانگر تسلسل باطل و اقدامات بی اثر است.
رضایی با اشاره به اینکه حمایت جامعه، خانواده ها، دولت و سازمان های متولی از معتادان جدی تر شود، افزود: مهارت آموزی و اشتغال برای معتادان از بروز اعتیاد دوباره آنها جلوگیری می کند که در این صورت آنها برای جامعه مفید و موثر خواهند بود.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران اظهار داشت: پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی در امنیت و سلامت جامعه نقش مهم و موثری دارد.
وی به نقش فقر فرهنگی و اقتصادی در گرایش به اعتیاد اشاره کرد و گفت: زیرساخت و اساس همه مسائل جامعه فرهنگ است چرا که توجه متولیان فرهنگی در حوزه اعتیاد مهم بوده و می تواند در روشنگری جامعه به ویژه نسل جوان در جلوگیری از اعتیاد تاثیرگذار باشد.
رضایی فقر فرهنگی و اقتصادی را از عوامل مهم بروز اعتیاد عنوان کرد و افزود: برخی به دلیل مشکلات اقتصادی برای رهایی از معضلات و مشکلات زندگی خود به سمت اعتیاد و مواد مخدر گرایش پیدا می کنند.
وی به اهمیت همراهی و همکاری سازمان فنی و حرفه ای در مراکز ترک اعتیاد اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های مهم در حوزه اجتماعی، آموزش مهارت و حرفه آموزی به معتادان است تا بتوانند پس از درمان وارد چرخه تولید و فعالیت های اجتماعی شوند.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران عنوان کرد: رفع نقایص و شناخت نیازها در مراکز نگهداری و درمان معتادان یک امر مهم به شمار می رود چرا که رفع نیازهای آنها موجب پیشگیری از اعتیاد می شود.
وی تاکید کرد: اعتماد به معتادان و به کارگیری آنها در فعالیت های اجتماعی این گروه ، آنان را از آسیب های اجتماعی مصون نگه می دارد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشافویه، خاوران و قلعه نو است.
تهرام/1970//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.