به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجتبی صداقت روز دوشنبه در نشست خبری در محل سالن اجتماعات خبرگزاری فارس با بیان اینکه نمایشگاه مذکور از ساعت 8 تا 19 پذیرای علاقه مندان خواهد بود اظهارداشت: نمایشگاه در پنج بخش شامل مبانی، آشنایی با امور مساجد و کارکردهای آن، مختصات جغرافیایی مساجد، پشتیبانی و آشنایی با سند مسجد طراز اسلامی برگزار می شود.
به گفته وی در بخش مبانی مسائلی از جمله مسجد از دیدگاه رهبری، معرفی مساجد فعال قبل و بعد از انقلاب، مفاخر ائمه جماعت، ائمه جماعت شهید، دشمن شناسی، مساله شناسی نظام و نقش مسجد در گفتمان انقلاب اسلامی بررسی می شود.
صداقت از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه را ارائه الگوی یکپارچه مدیریت مسجد با رویکرد انتقال دانش و تجربه در این حوزه مسجد برشمرد.
به گفته معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران مطالب تخصصی حوزه مسجد در این نمایشگاه به علاقه مندان ارائه می شود.
وی افزود: همچنین در قالب این نمایشگاه تولیداتمعاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه تولیدات مختلف و نیز دانش مدیریت مساجد در سال های اخیر به مخاطبان ارائه می شود.

**افزایش 3 برابری تعداد مساجد پس از انقلاب
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران در ادامه این نشست خبری گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد مساجد کشور با رشد سه برابری به بیش از 80 هزار مسجد رسیده است.
وی گفت: در دوره مدیریتی حجت الاسلام حاج علی اکبری در مرکز رسیدگی به امور مساجد تلاش شده است مساجد از صرف نمازخواندن خارج شود.

**تدوین بیش از ۸۰ سند مکتوب بالادستی
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران همچنین اظهارداشت: بیش از ۸۰ سند مکتوب بالادستی درباره کارکردهای مساجد تدوین شده است.
وی افزود: در سندهای بالادستی به مواردی نظیر مسجد و کودک، مسجد و بانوان، مسجد و نوجوانان، مسجد و طراز اسلامی توجه شده است.
تهرام/7244/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.