به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ جهانگیر تقی پور افزود: با انجام اقدامات ویژه پلیسی مخفیگاه و محل فعالیت 9 نفر از فعالان شرکت هرمی موسوم به کیونت در محدوده خیابان استاد معین شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه هر 9 نفر دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
وی در خصوص نحوه فعالیت این شرکت تصریح کرد: شرکت کیونت در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست است که با تغییر عنوان و رویه این بار تحت عنوان استخدام در شرکت های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضای عمدتا جوان می کرد.
سرهنگ تقی پور ادامه داد: اعضای فعال شرکت پس از مراجعه متقاضیان کار، آنها را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه ای تشویق کرده و پس از برگزاری چندین جلسه آموزشی نهایتا به بهانه واهی خرید تورهای مسافرتی خارجی از افراد مبالغی مابین 25 تا 30 میلیون تومان دریافت می کردند.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: اعضای فعال شرکت پس از دریافت این مبالغ، فریب خوردگان را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان و یا سایر اعضای خانواده می کردند تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم کنند.
وی خاطرنشان کرد: تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه دارد.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.