به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، پرویز فیروز اظهارداشت: مطابق قانون ساماندهی مسکن و آیین نامه های مربوطه وظیفه احداث و انتقال تاسیسات زیربنایی تا درب ساختمان بر عهده دستگاههای مربوطه از جمله ادارات آب ، برق و گاز و ... است.
وی ادامه داد: در سایت مذکور کلیه انشعابات تا درب ساختمان ها اجرا شده اما تعاونی‌های مربوطه پس از تکمیل عملیات ساختمانی و اخذ تاییدیه از ناظران مربوطه از جمله ناظر ساختمانی، ناظر برق، ناظر گاز و ...باید از ادارات مربوطه درخواست انشعابات آب، برق، و گاز کنند.
فیروز ادامه داد: در صورتی که برخی از این تعاونی های مسکن از جمله مهر 12، 18، 3، 21 ، 22 ، 3 منطقه 11 و ... بدون اخذ تاییدیه های مربوطه و قبل از خرید و نصب انشعابات و کنتورهای مربوطه اقدام به اتصال غیرقانونی و خودسر انشعابات گاز با شلنگ آب و لوله های پی وی سی و یا انشعاب برق با سیم های غیر استاندارد به صورت مستقیم و از پشت کنتور کرده اند بسیار پرخطر و ناایمن است.
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه این اداره کل مطابق با وظیفه نظارت عالیه خود مراتب را طی مکاتبات متعدد به تعاونی های مربوطه ، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، شرکت گاز و فرمانداری شهرستان رباط کریم اعلام کرده است تاکید کرد: با وجود مکاتبات متعدد در خصوص تخلف تعاونی های مذکور و ناایمن بودن انشعابات به ادارات دستگاههای متولی متاسفانه همچنان شاهد ادامه تخلفات ناایمن از سوی تعاونی های مسکن مهر هستیم که باید اقدامات قاطع و قانونی مطابق ضوابط و مقررات توسط ادارات خدماتی مربوطه از جمله ادارات برق و گاز در این ارتباط به عمل آید.
شهرستان رباط کریم در فاصله 45 کیلومتری جنوب غربی پایتخت واقع شده است.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.