زهرا ساعی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: در کمیسیون اجتماعی این بحث مطرح شد کسی که در سیستم اداری بازنشسته شده است، در سمت مدیریت اجرایی قرار نگیرد.
وی افزود: این بحث فقط مربوط به نهاد یا سازمان خاصی نیست، برای این که در نظام اداری چرخش مدیریتی وجود داشته باشد و عدالت رعایت شده و جوانگرایی صورت بگیرد، اکثریت اعضای کمیسیون به این استفساریه رای منفی دادند و فقط دو نفر موافق آن بودند.
**رد استفساریه در کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس
سخنگوی کمیسییون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طرح استفساریه مستثنی شدن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سوی اعضای کمیسیون رد شد.
به گزارش ایرنا از خانه ملت، اصغر سلیمی در تشریح نشست عصر امروز - یکشنبه - کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس افزود: طرح استفساریه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان درباره شهردار تهران در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به متن استفساریه اظهار داشت: سوال استفساریه این بود که آیا همچنان که معاونان رئیس جمهوری طبق قانون از قانون منع به کارگیری بازنشستگان استثنا شده اند، شهردار تهران نیز هم مستثنی می شود؟
وی در ادامه با بیان اینکه در این جلسه مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان ها نیز حضور داشت، عنوان کرد: اعضای کمیسیون در جریان رأی گیری با این طرح استفساریه مخالفت کردند و شهردار تهران را هم ردیف معاونان رئیس جمهوری ندانستند، از این رو طبق نظر کمیسیون، شهردار تهران نباید از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مستثنی شود.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور کار دیگر این کمیسیون خاطرنشان کرد: کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس که برخی از مواد آن شامل استانی شدن انتخابات، نوع تبلیغات انتخاباتی و غیره است با رأی نمایندگان به تصویب رسید و مقرر شد در جلسات آتی جزئیات 8 ماده ای آن بررسی شود.
سیام/1751/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.