به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد امامی امین روز یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران با ابراز گلایه شدید از نحوه برخورد برخی نهادها از جمله بانک مرکزی با مشکلات تولید کنندگان گفت: اینکه هر نهادی در مواجه با مسائل تولید کنندگان بگوید به من ربطی ندارد بی معنا است و نمی توان تولید کننده را بدون پاسخ گذاشت.
وی با بیان اینکه 17 هزار کارخانه و کارگاه صنعتی در استان تهران وجود دارد افزود: بسیاری از این کارخانجات هر روز در جلسات مختلف مسائل و مشکلات خود را مطرح می کنند و باید نهادهای مسئول در این زمینه پاسخگو بوده و از فرافکنی و انداختن تقصیر به گردن سایر نهادها خودداری کنند.
معاون استاندار تهران گفت: وقتی نماینده یک ارگان به عنوان نماینده تام الاختیار در این جلسات شرکت می کند باید مسئولیت خود را پذیرفته و اگر مشکلی وجود دارد برای آن راهکار ارائه کند.
وی تصریح کرد: حجم زیادی از تولید کنندگان در مقابل ادارات سرگردان و گرفتار هستند و انتظاری جز تامین ارز برای خرید مواد اولیه بر اساس ساز و کاری که دولت تعیین کرده است ندارند و باید مسیر آنها هموار شود.
امامی امین خاطرنشان کرد: تصمیم گرفته ایم تا با ارسال نامه ای به مقامات عالی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکل عدم تخصیص ارز نیمایی به تولید کنندگان و علت کندی روند از سوی بانک مرکزی را اعلام و خواستار رفع مشکل شویم.
کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران عصر امروز (سه شنبه) با حضور استاندار تهران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و نمایندگان نهادهای مرتبط با دستور بررسی مشکلات پسماند شهرک صنعتی چرمشهر شهرستان ورامین و بررسی نحوه ثبت سفارس و نقش بانک ها در این زمینه و همچنین بررسی مشکلات شرکت کروز برای تامین ارز مورد نیاز برای خرید مواد اولیه در محل استانداری تهران برگزار شد.
در این نشست مقرر شد بطور موقت ترانشه ای برای رفع مشکلات پسماند شهرک صنعتی چرمشهر در یکی از روستاهای جنوب تهران در نظر گرفته شود تا سایت دفع پسماند زباله های صنعتی این شهرک با راه اندازی بصورت اساسی رفع مشکل شود.
تهرام/6139/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.