به گزارش ایرنا نود وهفتمین جلسه شورای شهر تهران امروز(یکشنبه) با قرائت قرآن آغاز و اعضای شورای شهر با سخنان محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران جلسه خود را آغاز کردند.
محسن هاشمی در سخنان خود با اشاره به وضعیت امروز کشور، اظهار داشت: امروز باید مردم احساس کنند اگر فشارهای اقتصادی را تحمل می کنند مسئولان نیز مانند آنان هستند.
هرگونه اختلاف، سوءاستفاده، سوء مدیریت و ناکارآمدی در اداره کشور در شرایط فعلی، از پشت خنجر زدن به انقلاب و کشور است.
وی گفت: نباید منابع محدود و فرصت های کمیاب در شرایط فعلی حیف و میل شود و با تشریفات، قبیله گرایی و سیاسی کاری خدمتگزاری به مردم تحت تاثیر قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر مسئولان درست به وظایف خود عمل کنند به طور قطع از مردم یک صدای پر قدرت و طنین انداز در دفاع از ایران و منافع ملی در جهان شنیده خواهد شد.
هاشمی همچنین با گرامیداشت 13 آبان گفت: تقارن امروز که به عنوان روز مقابله با استکبار جهانی نامگذاری شده با آغاز دور جدید تحریم های ظالمانه دولت آمریکا علیه ایران، نشان دهنده حقیقت مهمی است و این موضوع را به جهانیان نشان می دهد که خودکامگی و سلطه جویی که خلق و خوی استکباری است حتی در برابر قوی ترین منطق ها و اجماع جهانی نیز عقب نشینی نمی کند.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورا، پس از سخنان رئیس این شورا به ارائه تذکر پرداختند.
** زهر و ضایعه استکبار امروز بیشتر دیده می شود
در جلسه امروز شورای شهر تهران چند تن از اعضای شورای شهر با اشاره به روز 13 آبان ماه این روز را گرامی داشتند.
مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تاثر و تاسف خود را از حرکت نسنجیده ایالات متحده آمریکا در خصوص شروع تحریم های غیرقانونی اعلام می‌کنم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: مطمئنم با انسجام ملی می‌توانیم تحریم را به فرصت تبدیل کنیم.
سید محمود میرلوحی عضو دیگر شورای شهر تهران هم در سخنانی گفت: امسال به نظر می‌آید شرایطی فراهم شده که زهر و ضایعه استکبار و مثلث ترامپ، اسرائیل و ریاض علیه ایران و فشارهایی که می‌آورند را بیشتر حس کنیم.

**شهرداری تهران سالانه 700 میلیارد تومان یارانه پسماند می‌دهد
سید محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری نسبت به وضعیت ساماندهی پسماند در شهر اظهار داشت که شهرداری سالانه 700 میلیارد تومان یارانه پسماند می دهد واین حوزه نیازمند ایجاد شورای عالی است.
وی با تذکر به شهرداری تهران که هنوز با همه توان به حوزه پسماند وارد نشده، گفت: می توان از پسماند برای کود 14 هزار هکتار فضای سبز استفاده کرد .

** شهردار پایتخت شرایط سکونت کارگران فصلی را فراهم کند
افشین حبیب زاده رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در پی فوت 2 کارگر فصلی در تهرانسر به شهرداری پایتخت تذکر داد و گفت: شهردار بر اساس قانون شرایط سکونت کارگران فصلی و موقتی را فراهم کند.
وی تاکید کرد: مسئله معتادان متجاهر و افراد فاقد سرپناه یکی از معضلات اصلی پایتخت است که باعث ایجاد چهره‌ای تاثر انگیز در شهر شده است.
حبیب زاده عنوان کرد: بارها این مورد را حتی به آقای قالیباف در دوره مدیریت شهری گذشته نیز گفته‌ایم اما متاسفانه در خصوص کارگرانی که مشغول کار در بازار تهران هستند و شب‌ها را بدون سر پناه در پیاده‌روها صبح می‌کنند هیچ اقدام جدی صورت نگرفته است و تاکید دارم که باید در این دوره فکر ماندگاری کنیم.

** خطر تخریب یک چهارم مدارس پایتخت وجود دارد
زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تکریم دانش آموزان را در ایجاد شرایط مناسب برای آنان دانست و نسبت به فرسودگی مدارس تذکر داد و گفت: خطر تخریب حدود یک چهارم مدارس پایتخت وجود دارد.
وی با بیان اینکه بیش از 1000 واحد آموزشی تهران در بافت فرسوده قرار دارند که نیازمند مقاوم سازی، بازسازی و نوسازی هستند اظهار داشت: مناطق 9، 10، 11، 12، و 14 بیشترین مدارس فرسوده را دارند.

**ذیحساب شهرداری تهران باید در قالب لایحه معرفی و جایگزین شود
مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به شهردار اظهار داشت: شهرداری پایتخت باید ذیحساب جدید را در قالب لایحه معرفی و سپس جایگزین کند.
به گفته الویری جابجایی ذیحساب شهرداری تهران بدون تایید شورای شهر موجب می شود امضای اسناد مالی مغایر قانون و واجد ایراد قانونی باشد.
وی خواستار ارائه لایحه و گرفتن تاییدیه شورای شهر در خصوص تعیین ذیحساب اصلی شهرداری شد.

** 47 هزار متر باغ به سرانه فضای سبز عمومی شهر تهران اضافه شد
زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه از تملک و تهاتر پنج باغ و اضافه شدن مجموعا 47 هزار متر به باغات و فضای سبز عمومی پایتخت خبر داد.
نوری گفت: تا اول آبان ‌ماه 1397مبلغ 106میلیارد تومان از آرای جرایم قطع اشجار صادر شده است.
به گفته این عضو شورای شهر تهران، 46 درصد این درآمد معادل 48.3 میلیارد تومان وصول شده که در پی آن در سه مناطق 7 و 8 و 10 سه باغ خصوصی هوفر، سازور و باغ نظر جمعا به مساحت ١٠ هزار و ٣٥٢ متر مربع تملک شد.
وی عنوان کرد: باغ عبقری و باغ وثوق الدوله در مناطق (2و ٥) به مساحت ٣٧ هزار متر مربع تهاتر و جمعا بیش از 47هزار متر مربع به فضای سبز عمومی شهر تهران اضافه شد.

**مصوبات نود و هفتمین جلسه شورا
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه اعضای ستاد کمیسیون ماده 100 (برخورد با تخلفات ساخت و سازها) را انتخاب کردند.
همچنین لایحه تعارض منافع در شهرداری تهران (منع به کارگیری خویشاوندان) و اعتراض فرمانداری به بندهایی از آن مطرح شد که اعضا اصرار به نظر خود داشتند و نامه هیأت تطبیق فرمانداری تهران با رای اعضای شورا به شورای حل اختلاف ارسال شد.
در این جلسه یک فوریت ساختار تشکیلاتی شورای شهر هم مطرح شد که به تصویب اعضا نرسید.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.