به گزارش ایرنا مجید فراهانی عضو شورای شهر و رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی دستورالعمل مدیریت منابع غیرنقد شهرداری تهران گفت: در دستورالعمل جدید به پیشنهاد کمیته بودجه و نظارت مالی شورا برای اطمینان از رعایت الزامات و مقررات، حسابرس منتخب شورا به اعلام رعایت دستورالعمل در واحد مورد رسیدگی موظف شده است، فهرست املاک تهاتری و گزارش اقدامات کارگزاران نیز هر 6 ماه از طریق انتشار در سامانه شفافیت ( http://shafaf.tehran.ir) در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: مدیریت منابع غیرنقدی تا شهریور ماه 1396 بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران (دستورالعمل اجرایی منابع غیرنقد مصوب سال 1393) انجام می‌ شد.
فراهانی افزود: در شیوه نامه سال 1393 بر انعقاد قرارداد کارگزاری با همه بانک‌ها و موسسه های مالی و اعتباری تأکید شده و معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران از انجام فعالیت کارگزاری در این خصوص منع شده‌اند.
وی عنوان کرد: سازمان‌هایی مانند صندوق ذخیره کارکنان یا شرکت جهان (وابسته به بانک شهر) فعالیت کارگزاری گسترده‌ای داشته‌اند و در مواردی اشخاص حقیقی نیز به عنوان کارگزار فعالیت‌هایی کرده اند.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با وجود اینکه در شیوه نامه سال 1393 بر تسویه‌ غیرنقد با کارگزاران طلبکار از شهرداری تأکید شده اما در سال های گذشته مودیان عوارض نقدی خود را به حساب کارگزاران واریز می‌کردند که علاوه بر نقض آشکار ماده 37 آیین نامه مالی شهرداری‌ تهران مبنی بر واریز کلیه‌ وجوه درآمدی به حساب درآمدی شهرداری، منابع نقدی به جای مصرف در شهرداری به حساب کارگزاران واریز می‌ شد.
وی نامشخص بودن حق الزحمه کارگزاران و تفاوت‌های گسترده بین حق‌الزحمه‌های کارگزاران، اجبار طلبکاران شهرداری به تن دادن به منابع غیرنقد کارگزاران نظیر خودرو، ابهام در ارزش املاک واگذار شده، عدم قابلیت ردیابی وجوه دریافتی به کارگزاران، سوءاستفاده از هولوگرام و صدور هولوگرام بدون وجود مطالبات را از مشکلات به وجود آمده در طی سال‌های 1393 و 1396 عنوان کرد.
فراهانی افزود: به دلیل اشکال های به وجود آمده، در سال 96 محمد علی نجفی شهردار وقت با صدور بخشنامه‌‍‌ای ممنوعیت صدور حواله‌های غیرنقد عوارض ساختمانی (هولوگرام) را صادر کرد با این حال این ممنوعیت تأثیر گسترده‌ای بر روی تحقق منابع غیرنقد بودجه‌ سال 1397 داشت به طوری که از 40 هزار میلیارد ریال اعتبار غیرنقد مصوب در بودجه سال 1397 تنها 193 میلیارد ریال تحقق یافته است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: دستورالعمل پیشنهادی جدید در چهار جلسه کمیته بودجه و نظارت مالی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا اصلاح دستورالعمل اجرایی منابع غیرنقد بودجه 97 با 14 رای موافق و چهار مخالف به تصویب شورای شهر تهران رسید.
تهرام/7244/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.