به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مسئول اداره مسیل ها و قنات های این شهرداری گفت: بیش از 175 رشته قنات در شمال تهران وجود دارد که امسال با توجه به کمبود منابع آبی و نیاز به استفاده بهینه از منابع طبیعی موجود هشت رشته قنات احیا و تعداد قنات های فعال به 110 مورد رسید.
عبدالله پرویزی اظهارداشت: انجام سه کیلومتر عملیات لایروبی، 700 متر نوکنی، تیشه زنی و ریشه زنی، تغییر مسیر و برگرداندن قنات ها به مسیر اصلی از جمله اقدامات انجام شده در احیای قنات ها بوده است.
وی افزود: قنات شادآور، محمودیه، دره یورد، قیطریه، کوهپایه و حصار بوعلی از جمله قنات های احیا شده هستند.
این مقام مسئول تصریح کرد: طول کل رشته قنات های فعال موجود در محدوده منطقه یک شهرداری تهران به بیش از 200 هزار متر می رسد که عملیات لایروبی و بازسازی آنها به طور مرتب از سوی شهرداری انجام می شود.
وی با اشاره به محل ظاهر شدن قنات های شمال تهران ادامه داد: اکثر قنات های شمال تهران در محدوده منطقه یک و تعدادی از آنها در مناطق 3 و 4 شهرداری تهران ظاهر می شوند.
پرویزی از شهروندان خواست به هنگام ساخت و ساز، در صورت برخورد به قنات موارد را با اداره مسیل ها و قنات های شهرداری منطقه در میان بگذارند تا تیم کارشناسان این اداره، پس از بازدید از محل راهکار لازم برای حفظ قنات و ادامه صحیح روند ساخت را به مالکان ارائه کنند.

تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.