علی محمد اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش رسانه در ترویج فرهنگ استکبارستیزی بیان کرد: نسل جوان را نمی توان با پاسخ های سطحی و شعارگونه اقناع کرد بلکه رسانه ها باید با روش های جدید و متناسب با نیازهای آنان روش هایی را هم در تولید و هم در عرضه و انتشار به کار گیرند.
وی دنیای کنونی رسانه را حرفه ای خواند و گفت: هر رسانه ای که بتواند از جدیدترین دستاوردهای تکنیکی و فنی در تولید محتوا و عرضه بهره گیرد در رقابت سخت با سایر رسانه های دنیا موفق تر است.
رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی همچنین با تاکید بر ضرورت انتقال پیام به صورت غیرمستقیم برای اثرگذاری بیشتر بر مخاطبان در عصر کنونی اظهارداشت: ناگزیریم در این حوزه بویژه برای تولید محتوا بیاندیشیم و از دانش و تجربه نیروهای متخصص بهره ببریم.
وی تاکید کرد: باید فضا را برای نیروهای مستعد، خلاق و متفکر باز کنیم تا وارد حوزه رسانه شوند و با بهره گیری از روش ها و تکنیک های جدید بتوانند حقایق انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی کنند.
اسماعیلی همچنین بر بسته بندی خوب پیام برای انتقال به مخاطب تاکید و خاطرنشان کرد: در این مسیر تولید و عرضه به اندازه همدیگر اهمیت دارند زیرا اگر محتوای خوب هم تولید اما نتوانیم در قالب بسته بندی مناسب آن را عرضه کنیم و در اختیار مخاطب قرار دهیم زحمات هدر می رود.
وی با گرامیداشت یوم الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و نیز روز دانش آموز گفت: ماهیت استکبار هر روز شکل و رنگی به خود می گیرد ما نیز باید به آن پاسخ متناسب دهیم.
اسماعیلی با بیان اینکه با وجود همه مشکلات عملکرد رسانه ها در 40 سال گذشته به طور کلی در مواجهه با استکبارجهانی قابل قبول ارزیابی می شود افزود: اینک در دنیا تنها جریان فکری که علیه استکبار جهانی شکل گرفته، جمهوری اسلامی ایران است که منبع تولیدکننده فرهنگ مقاومت و استکبارستیزی در سطح جهان به شمار می رود و این مهم به مدد رسانه های داخلی ایجاد شده است.
وی همچنین در پاسخ به اینکه باتوجه به مناسبت روز دانش آموز عملکرد رسانه ها در تولید محتوا برای نسل جوان و نوجوان چطور ارزیابی می شود اظهارداشت: در حوزه تولید محتوا برای نسل نوجوان و جوان با افرادی روبه رو هستیم که پرسش های زیادی دارند و چاره ای جز روشن کردن ماهیت استکبار برای این نسل ازطریق پاسخ های منطقی نداریم.
رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی تصریح کرد: نسل گذشته شاهد اتفاق هایی مثل ترورها از سوی استکبار و چهره پلید آن بودند اما ماهیت استکبار جهانی برای نسل کنونی روشن نیست و ما ناگزیریم تولیدات رسانه ای را با توجه به پیچیدگی های عملکرد کنونی استکبار بویژه فعالیت های رسانه ای آن تنظیم کنیم.
وی با بیان اینکه نسل جدید پرسشگر است و به آسانی نمی شود آن را اقناع کرد گفت: مسیر اقناع این نسل سخت و طاقت فرساست اما راهی جز پیمودن این راه نداریم.
به گزارش ایرنا فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی زیرمجموعه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران فعالیت می کند.
تهرام/7245/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.