ژیلا خدادادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خانه های بوم گردی یکی از مهمترین ارکان جذب گردشگر به ویژه گردشگران خارجی است که می خواهند به دور از فضای شهری ، ایام را در مناطق روستایی سپری کنند ، اماکنی که با استفاده از ظرفیت خانه های روستایی با سرمایه گذاری اندک راه اندازی می شود.
وی گفت: خانه های بوم گردی علاوه بر این که می تواند به توسعه گردشگری هر منطقه کمک کند، در توسعه پایدار مناطق روستایی نیز نقش به سزایی دارد و با حفظ هویت این مناطق فرصت های شغلی مناسبی را ایجاد می کند.
خدادادی افزود: شهرستان ورامین به دلیل برخورداری از ده ها روستا که از جاذبه های تاریخی و اکوسیستم بکر و دست نخورده برخوردارند ، همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی بوده است و احداث خانه های بوم گردی می تواند به تعداد این افراد افزوده و صنعت گردشگری ورامین را رونق بخشند.
وی با بیان این که اقامتگاه های بوم گردی با هدف ایجاد اشتغال، جذب و اسکان گردشگر، مرمت آثار باستانی و معرفی آیین و سنت های روستایی راه اندازی می شود افزود: در حال حاضر 20 روستای شهرستان ورامین به دلیل برخورداری از خانه های روستایی منحصر به فرد ، ظرفیت راه اندازی خانه های بوم گردی را دارند.
سرپرست دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورامین گفت: در حل حاضر یک خانه بوم گردی در روستای کویرآباد فعالیت می کند که با پیگیری های صورت گرفته ، شش مجوز جدید فعالیت این اماکن در بخش جوادآباد و روستاهای خاوه ، دمز آباد ، قلعه خواجه ، حصار اولیاء و محمدآباد عرب ها صادر شده که با راه اندازی این اماکن ، یقینا بر تعداد گردشگران افزوده می شود.
وی خاطرنشان کرد: ورامین بیش از 400 محوطه تاریخی دارد که از این تعداد ، بیش از 80 مورد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.