به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح پس از انجام آسیب شناسی 10 سال گذشته باغات تهیه شد تا در لایحه تنظیمی اشکالات قبلی حل شود.
وی اضافه کرد: در لایحه جدید که با عنوان خانه باغ تهیه شده تقسیم بندی تا سه هزار متر، سه تا پنج هزار متری و بالای پنج هزار متری لحاظ و برای هر کدام ضوابط جدا نوشته شده است.
معاون شهردار تهران همچنین از تهیه شناسنامه باغات خبر داد و خاطرنشان کرد: بخشی از باغات دارای بنای تاریخی و بخشی در اختیار ارگان های مختلف هستند که سیاست شهرداری درخصوص این باغات خرید آنها و اضافه کرد آنها به عرصه عمومی شهر است.
وی ضرورت توجه ویژه به فرآیند صدور پروانه در باغات را مهم توصیف کرد و گفت: حدود 6 هزار پارسل باغ و اراضی مشجر وجود دارد که فرایند صدور پروانه آنها باید متفاوت باشد و علاوه بر آن طیف فعالیت در باغات صرفا مسکونی پیش بینی نشده است و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیز در باغات می تواند اتفاق بیافتد.

*تشخیص شهردار شدنم با شوراست
حناچی در پاسخ به سوالی درخصوص قرار گرفتن نامش در میان نامزدهای شهردار تهران اظهارداشت: اگرچه با توجه به مشکلات شهر با سر نمی رویم اما تشخیص این موضوع با شورای شهر است.

*امکان جلوگیری از ساخت ادامه ایران مال
وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون طولانی شدن صدور رای پروژه ایران مال تصریح کرد: این پروژه اجازه ساخت در یک میلیون و 600 هزار مترمربع را دارد که تاکنون در 1 میلیون و 200 مترمربع ساخت و ساز انجام داده است.
حناچی تاکید کرد: این پروژه شکل گرفته اما در صورت اثبات تخلف، شهرداری می تواند از ادامه ساخت این پروژه جلوگیری کند.
وی ادامه داد: فضای ساخته شده در شهر حاصل تلاقی سه دایره است که مساحت متساوی الاضلاع فضای ساخته شده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: منافع سیاستگذاران، منافع سرمایه گذاران و منافع عمومی شهروندان سه ضلع این مثلث هستند که اگر‌ با آنها به صورت متعادل برخورد کنیم جای نگرانی وجود ندارد اما متاسفانه به این مساله توجه نمی شود.

*برگزاری جلسه داوری طرح های پلاسکو
وی همچنین با اشاره به پروژه پلاسکو اظهارداشت: درخصوص قسمت شمالی مقرر شد مقاوم سازی توسط مشاور صاحب صلاحیت انجام شود.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه براساس ضوابط شهرسازی امکان ساخت ساختمان قبلی وجود داشت خاطرنشان کرد: از آنجایی که در ساختمان قبلی ضوابط و مقررات ملی اندیشیده نشده بود و پیاده کردن این ضوابط در ساختمان جدید موجب کاهش مساحت می شد بنابراین تصمیم گیری در این باره به عهده کمیسیون ماده 5 گذاشته و فراخوان آن اعلام شد.
وی یادآور شد: فردا نخستین جلسه داوری طرح این ساختمان است که مشاور بنیاد مستضعفان نیز درآن شرکت خواهد کرد.

*کاهش زمان فرآیند صدور پروانه
حناچی در ادامه با اشاره به اینکه فرآیند صدور پروانه بیشترین حجم نارضایتی را به دنبال دارد اظهارداشت: تلاش می شود زمان صدور پروانه ساختمانی به حداقل برسید.
وی پیگیری موضوع حریم به عنوان یکی از چالش هایی که پایتخت در آینده با آن روبروست را از دیگر برنامه های این معاونت ذکر کرد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در اواخر دوره مدیریت شهری گذشته به بافت تاریخی توجه شد یادآور شد: تلاش برای تغییر طرح تفصیلی در بافت تاریخی متناسب با ساختار آنها در دستور کار قرار دارد زیرا وقتی با بافت تاریخی مانند سایر بافت ها برخورد می کنیم نوعی از الگوی معماری را از بین می بریم.
وی همچنین با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی شهرداری ها کنترل تخلفات ساختمانی است گفت: در 6 ماهه اول سال 97 کمیسیون ماده 100 حدود 240 جلسه در رابطه با تخلفات ساختمانی برگزار و چهار هزار و 734 رای صادر کرد که البته این مساله اتفاق خوبی نیست.
حناچی با تاکید بر اینکه نباید این حجم از تخلفات وجود داشته باشد افزود: ارسال هوشمند پرونده ها از منطقه به کمیسیون ماده 100 به صورت همزمان یکی از برنامه های در دستور کار است.
وی افزایش کیفیت زیست پذیری با محوریت مناسب سازی فضاهای شهری، ارتقای کیفیت ساخت، استانداردسازی مصالح، اصلاح و بروزرسانی گزارش مراحل تخلفات، بازنگری رویه های پهنه بندی، تهیه و تکمیل ضوابط طرح تفصیلی، ساماندهی و یکپارچه سازی مکانیزم اجرای پروژه ها، بازبینی محله سیروس، پروژه بازآفرینی شهری و طرح ارتقا میدان های بهارستان، منیریه و محمدیه را از جمله برنامه های در دستور کار این معاونت ذکر کرد.
وی همچنین از استفاده از ظرفیت برگزاری مسابقه برای اجرای پروژه های پلاسکو، راه آهن تهران تبریز و ضلع جنوب دریاچه چیتگر خبر داد.
تهرام/9353/1109//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.