به گزارش روز جمعه پلیس فتا پایتخت، سرهنگ تورج کاظمی اظهار داشت: در پی مراجعه شهروندان به پلیس و ارائه شکایت مبنی بر کلاهبرداری و دسترسی به حساب های بانکی آنان، در بررسی فنی مشخص شد شکات با عضویت در شبکه های اجتماعی از طریق نصب ربات همدم یاب ثبت نام نموده و پس از عضویت و درج اطلاعات بانکی خود در سایت ارائه شده جعلی، حساب بانکی آنان تخلیه شده است.
وی افزود: فرد مجرم (زن جوان) پس از طراحی سایت جعلی (فیشینگ) در پوشش ربات همدم یاب و اخذ مبلغ 500000 ریال از افراد متقاضی جهت ثبت نام و عضویت در کانال همدم یاب نه تنها هزینه ی واریزی برگشت داده نمی شد بلکه با وارد کردن اطلاعات بانکی افراد در درگاه جعلی و شبیه سازی شده یکی از درگاه های بانکی اقدام به خالی نمودن حساب افراد می کرد.
وی با بیان اینکه در پی شکایت شهروندان موضوع در دستور کار مهندسان پلیس قرار گرفت، گفت: با هماهنگی مرجع قضایی متهمه شناسایی و بازداشت شد .
رئیس پلیس فتا تهران به شهروندان هشدار داد، در هنگام درج اطلاعات حساب و کارت های بانکی خود به آدرس اینترنتی یا url دقت نموده و بهتر است که آدرس اینترنتی درگاه بانکی را از خود بانک دریافت کنند.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.