به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی رفسنجانی در بازدید از باغ پرندگان با اشاره به ظرفیت بالای باغ پرندگان در جذب گردشگر افزود: مجموعه باغ پرندگان از امکانات مناسبی برای استفاده شهروندان و علاقه مندان به محیط زیست برخوردار است که باید به بهترین شکل معرفی شود.
وی در این بازدید از بخش های مختلف باغ پرندگان از جمله زیستگاه های پرندگان شکاری و پرندگان برکه در فاز نخست و نیز آخرین مراحل احداث فاز دوم باغ پرندگان دیدن کرد.
سید علیرضا حسینی شهردار منطقه چهار تهران هم در این بازدید، گزارشی از آخرین مراحل ساخت و تکمیل فاز دوم باغ پرندگان ارائه کرد و گفت: رویکرد شهرداری برای نگهداری باغ پرندگان عدم هزینه کرد و کسب درآمد است تا بتوان خدمات مطلوب تری را به شهروندان ارائه داد.
وی اظهارداشت: در فاز دوم باغ پرندگان 7.5 هکتار از باغ زیر سازه فلزی قرار دارد؛ این سازه شامل 12 ستون و 35 تا 50 متر ارتفاع در نقاط مختلف است و این سازه با 68 هزار متر طول کابل مجهز به صاعقه گیر است.
شهردار منطقه چهار تهران به وجود 16 برکه در قسمت میانی فاز دوم این باغ اشاره کرد و گفت: این برکه بستر نگهداری 112 گونه پرنده است.
حسینی درباره امکانات رفاهی فاز دوم باغ پرندگان هم اظهارداشت: 52 چشمه سرویس بهداشتی، رستوران، کافی شاپ و منظرگاه شرقی و غربی از جمله امکانات رفاهی این مجموعه در فاز دوم است.
حسینی تاکید کرد: در فاز دوم این باغ 167 گونه گیاهی کاشته شده و 120 نوع پرنده در 3000 قطعه آورده می شود.
باغ پرندگان تهران در شمال‌شرق تهران در دل جنگل لویزان واقع شده‌ است و فاز اول باغ پرندگان که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
تهرام/7244 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.