محمدحسین تاجیک روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 14 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی تخریب و 12 هزار و 500 متر مربع زمین در این شهرستان آزاد سازی شد.
وی افزود: در راستای شناسایی موارد تغییرکاربری اراضی کشاورزی ، 14 مورد تغییر کاربری غیرمجاز شامل دیوار کشی و ساخت سوله در اراضی کشاورزی روستای رستم آباد از توابع بخش جواد آباد شناسایی شد که با تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضایی، حکم تخریب این ساخت و سازها صادر شد.
وی اظهارداشت:این تعداد ساخت و ساز غیرمجاز به استناد تبصره یک و 2 ماده 10 قانون حفظ اراضی کشاورزی با حضور نمایندگان فرمانداری ، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی تخریب شد و با اجرای کامل آن 12 هزار و 500 متر مربع از اراضی ورامین آزاد و با حالت قبلی بازگشت.
وی گفت: طی هفته های اخیر این چهارمین مورد از تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی تغییرکاربری یافته ورامین است که با اجرای آن بیش از 30 هزار متر مربع از اراضی مرغوب کشاورزی آزاد شد.
تاجیک تأکید کرد: باغ ویلاهایی که در حریم شهرستان ورامین در اراضی کشاورزی احداث می شود از مجوز قانونی برخوردار نیست و دیر یا زود ، تمامی این املاک با حکم قضایی تخریب می شوند.
شهرستان ورامین بیش از 80 هزار اراضی کشاورزی دارد که به دلیل محدودیت های منابع آبی تنها 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.