به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم علی صابر ماهانی رییس سازمان بسیج دانش آموزی، مینو اصلانی رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، محمد بهرامی رییس سازمان بسیج دانش آموزی شهرستان های استان تهران و جمعی از دانش آموزان بسیجی با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) به مقام والای ایشان ادای احترام کردند.
شرکت کنندگان در این مراسم معنوی با نثار تاج گل و قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.
همچنین دانش آموزان بسیجی استان تهران ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرامی داشتند.
رییس سازمان بسیج دانش آموزی کشور در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه همه ساله هفتم آبان ماه تا 13 آبان ماه به عنوان هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است، گفت: آشنا کردن دانش آموزان با روحیه فرهنگ ایثار، دفاع و شهادت از مهمترین اهداف برنامه های این هفته است.
علی صابر ماهانی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف مهم هفته بسیج دانش آموزی، آموزش نحوه استفاده دانش آموزان از ظرفیت عظیم انقلاب برای رشد و شکوفایی کشور است.
وی با بیان اینکه نسل جدید کشور بیش از موعظه به الگوهای رفتاری نیازمند است، اظهار داشت: بر این اساس شهید حسین فهمیده برای پسران و شهیده زینب کمائی برای دختران از طرف سازمان بسیج دانش آموزی به عنوان الگو برای دانش آموزان معرفی شده است.
ماهانی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه های بصیرت افزایی، آشنایی با ترفندهای استکبار و برگزاری اردوهای استکبار ستیزی از دیگر برنامه های این هفته است، تصریح کرد: دانش آموزان در این هفته با حضور در موزه عبرت با جنایت های رژیم ستم شاهی و در ادامه با حضور در لانه جاسوسی با اسناد اهداف پلید آمریکا در ایران نیز آشنا خواهند شد.
وی یادآور شد: برگزاری مراسم صبحگاهی با حضور رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و برگزاری مرحله دوم اردوهای راهیان نور از 12 آبان ماه از دیگر برنامه های فرهنگی هفته بسیج دانش آموزی است.
در سالنامه خورشیدی کشور هشت آبان همزمان با شهادت حسین فهمیده به عنوان روز دانش آموز نامگذاری شده است و هر سال از هفتم تا 13 آبان به عنوان هفته بسیج دانش آموزی برنامه های مختلفی در سراسر کشور اجرا می شود.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.