نماینده مردم تهران عصر امروز با حضور در دفتر خانه ملت شهرستان پردیس با تعدادی از مسئولان این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریده اولاد قباد ابتدای این جلسه با عرض تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی به فعالیت‌های اخیر مجلس و انتخاب وزرای جدید اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور و موقعیت خاصی که در آن قرار داریم فعالیت و تلاش مسئولان شهرستان‌ها و عملکرد آنها بسیار حایز اهمیت است.

 وی تاکید کرد: اولویت کنونی ما توجه به مطالبات ملی و حل مسائل مختلف شهرستان‌ها است که توسط نمایندگان مجلس پیگیری خواهد شد. از دیگر مطالبات وزاری جدید از نمایندگان توجه به شرایط کنونی مردم و انعکاس و پیگیری مشکلات آنها است.

اولاد قباد با اشاره به بازدیدهای اخیر خود از پروژه‌های مسکن‌مهر پردیس افزود: با اضافه شدن ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت پردیس به‌واسطه پروژه مسکن‌مهر بحث تامین زیرساخت‌ها و توجه به وضعیت آموزشی، بهداشتی و امنیتی مورد توجه قرار می‌گیرد که تامین و بررسی آن توسط مسئولان  شهرستان باید انجام شود.

وی با اشاره به دغدغه‌های وزاری جدید در این‌باره گفت: حضور ما نمایندگان در اینجا برای شنیدن صحبت‌ها و انعکاس آن به وزرا بوده و با تلاش هم به حل مشکلات و جلوگیری از بحران کمک خواهیم کرد.

پیگیری جدی مجمع نمایندگان مجلس برای حل مشکلات پردیس

اولاد قباد با تاکید به پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان تهران به ریاست محمدرضا عارف و علیجانی دبیر مجمع و بازدیدهای مرتب از منطقه و پروژه‌های مسکن مهر گفت: دفتر مجمع نمایندگان استان تهران با جدیت پیگیر مشکلات شهرستان پردیس و حل مشکلات پروژه ملی مسکن‌مهر است. 

نیاز ضروری شهرستان به وجود آرامستان و متروی شهری

نایب‌رییس شورای‌شهر پردیس در این دیدار با اشاره به جمعیت بالای این شهرستان و افزایش هر روزه آن به‌دلیل مجاورت با پایتخت و وجود پروژه‌های مسکن‌مهر ضرورت احداث یک آرامستان برای ساکنان این منطقه را ضروری دانست و گفت: در حال حاضر شهروندان شهرستان مشکلات زیادی به‌دلیل نبودن آرامستان دارند که با وجود جمعیت رو به افزایش این شهرستان اقدام به احداث آن از اولویت‌های منطقه است.

حسن لاله با اشاره به احداث قطار شهری پردیس افزود: مجاورت پردیس با تهران و وجود کارمندان زیادی که ساکن این شهرستان هستند و روزانه برای رفتن به محیط کار خود در تردد مسیر تهران - پردیس هستند توجه خاص و ویژه‌ای برای راه‌اندازی مترو می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با همین میزان جمعیت که در تردد به تهران به سر می‌برند شاهد ترافیک سنگین در شهر و جاده هستیم. به‌طور حتم پس از تکمیل پروژه‌های جدید مسکن‌مهر و سکونت جمعیت بالای آن شاهد قفل‌شدن مسیر تهران - پردیس خواهیم بود.

رییس شورای صنعتی خرمدشت همچنین در این جلسه به برخی مشکلات صنعتکاران و کارگران شهرستان اعم از وضعیت بیمه، مالیات‌های سنگین، آب‌شرب ناسالم و خلاء وجود مراکز بهداشتی و امنیتی در مناطق صنعتی شهرستان پردیس اشاره کرد.

ضرورت حضور سه قوه در حل مشکلات مسکن‌مهر پردیس

رییس جدید شرکت عمران پردیس به‌عنوان دومین مسئول حاضر در جلسه به ارائه گزارش‌هایی درباره ساخت و تکمیل پروژه‌های مسکن‌مهر پرداخت. 

حبیب‌الله چاغروندی با تاکید بر اینکه تکمیل و تحویل پروژه‌های مسکن‌مهر نیازمند توجه و همکاری هر سه قوه است، اظهار داشت: اگر همه دستگاه‌ها کمک نکنند نمی‌توان مشکلات مسکن‌مهر پردیس را حل کرد.

وی در گفت‌وگو با نماینده مردم در خانه ملت تاکید کرد: مسائل مسکن‌مهر باید در بودجه سال ۹۸ دیده شود و نمایندگان اعتبار لازم را برای تکمیل پروژه‌ها در نظر بگیرند. هیچ جای قانون ذکر نشده که شرکت‌عمران باید خدمات هم بدهد بلکه فقط وظیفه ساخت پروژه را بر عهده دارد و خدمات‌رسانی‌های دیگر وظیفه‌اش نیست.

در برخی صنایع حرف اول کشور را می‌زنیم اما محرومیم

رییس اداره صنعت و معدن شهرستان پردیس نیز در گفت‌وگو با اولاد قباد نماینده تهران با ارایه گزارشی از تعداد بالای صنعتگران مشغول در منطقه و اهمیت رسیدگی به تولید و حمایت از آنها گفت: در شهرستان پردیس پنج لکه صنعتی با جمعیتی وسیع از کارگر و صنعتگر و تولید کننده مشغول بکارند و در برخی صنایع مانند چوب حرف اول کشور را می‌زنند اما هنوز در تامین نیازهای اولیه خود مثل آب شرب محروم هستند.

حجت فضلعلی تاکید کرد: صنعتگران این منطقه به توجه ویژه و حمایت دولت و مجلس نیاز دارند تا شاهد بسته شدن کارخانه‌ها یکی پس از دیگری نباشیم.

۹۰ درصد زمین‌های پردیس در انحصار محیط زیست

آنچه در این جلسه همه مسئولان شهرستان به وضوح به آن اشاره داشتند و خواستار پیگیری آن از نمایندگان خود شدند تسخیر بخش بزرگی از زمین‌های شهرستان پردیس تحت عنوان منطقه حفاظت شده بود که در اختیار  محیط زیست است و این مسئله پیامدهای بدی برای گسترش فعالیت‌های صنعتگران، ایجاد زیرساخت‌های لازم شهری مناسب با رشد جمعیت پردیس و ایجاد فضاهای مناسب آموزشی درمانی تفریحی و غیره دارد که باید تا تبدیل به بحران نشده سریع به آن رسیدگی شود.

سرانه ورزشی آموزش و پرورش صفر است

معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس نیز در این نشست با ارائه آمار دانش‌آموزان و معلمان شهرستان پردیس به مواردی همچون تامین نیروی انسانی، کمبود فضاهای آموزشی مناسب اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش شهرستان پردیس تنها با ۵ درصد بودجه شهرداری شهرستان به تامین هزینه‌ها می‌پردازد و متاسفانه با کمبود بالای مدرسه و نیروی انسانی مواجه است.

فلاح با اشاره به هزینه بالای سرویس رفت و آمد دبیران به‌دلیل تردد از تهران به پردیس گفت: درآمد این اداره فقط از سوی شهرداری تامین می‌شود و این حتی کفاف هزینه بالای سرویس کارکنان و معلمان شهرستان را که از تهران به مدارس اینجا تردد می‌کنند نمی‌دهد. ما ماهیانه ۱۴۵ میلیون تومان فقط هزینه رفت و آمد کارکنان و دبیران شهرستان را پرداخت می‌کنیم‌. آموزش و پرورش شهرستان پردیس فضای مناسب تفریحی، ورزشی و پرورشی ندارد و ما در یکی از مدارس این شهرستان مستقر هستیم.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی شهرستان صفر است، گفت: با توجه به جمعیت بالای نسل جوان و دانش‌آموز در این شهرستان و توجه به بحث رشد آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از آن وجود فضاهای مناسب ورزشی و پرورشی ضروری است. شهرستان پردیس با امکانات کنونی و مدارس موجود ظرفیت حضور ۱۰ هزار دانش‌آموز را دارد اما در حال حاضر  ۳۲ دانش‌آموز در این شهرستان با محرومیت‌های ورزشی، آموزشی و پرورشی در حال تحصیل هستند.

به گزارش ایلنا، انتهای این نشست عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دیدار و گفت‌وگو با تعدادی از معترضان حذف از سامانه مسکن‌مهر و اعضای شورای جاجرود پرداخت و از این منطقه بازدید کرد.

گزارش: نسا زارع

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.