علی یزدان پناه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پنج هزار دانش آموز کاندید این انتخابات بودند که در نهایت 2 هزار و 500 دانش آموز از آموزش و پرورش ناحیه 2 و بقیه نیز از ناحیه یک شهرستان ری به عنوان اعضای شورای دانش آموزی انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات دانش آموزی در مدارس جدی تر و پررنگ تر از گذشته شده است، اظهار داشت: نقش شورای دانش آموزی به‌ عنوان یکی از ارکان مدرسه، تمرین دموکراسی، مردم سالاری دینی و در راستای تحقق اصل دانش آموز محوری به شمار می رود.
یزدان پناه با اشاره به اینکه مدیران مدارس از تجریبات و پیشنهادات اعضای شورای دانش آموزی بهره مند می شوند، یادآور شد: اعضای شورای دانش آموزی پس از انتخاب در تمامی جلسات اولیا و مربیان و تصمیم های مدرسه حضور خواهند داشت و از نظرات آنها استفاده می شود.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ری با بیان اینکه بهبود نظام تصمیم گیری از طریق مشارکت دانش آموزان، تکریم شخصیت دانش آموزان و واگذاری بخشی از اداره امور مدرسه به دانش آموزان از اهداف مهم برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی هستند، افزود: امر عضویت در شوراها با رای مستقیم دانش آموزان و انتخابات از سوی آنها انجام می شود.
وی عنوان کرد: برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در مسئولیت سپاری این قشر نقش مهم و موثری دارد تا در آینده امور زندگی خود را با برنامه ریزی و بدون دغدغه اداره کنند.
یزدان پناه مشارکت جدی و با شور و نشاط دانش آموزان در این انتخابات را مهم دانست و گفت: مشارکت در فعالیت های آموزش و پرورش، همکاری در برنامه ریزی و اجرای مناسبت های مختلف اعم از نشریه، امور اردویی و نمازجماعت از جمله وظایف اعضای شورای دانش آموزی محسوب می شوند.
شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.
47 هزار دانش آموز در 170 مدرسه، 2 هزار و 922 دانش آموز پایه اولی در مدارس دولتی و یکهزار و 100 دانش آموز در مدارس غیر دولتی در آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ری وارد سیستم آموزشی شده و کسب دانش می کنند.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.