به گزارش ایرنا محسن هاشمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در عین حال موضوع نحوه انتخاب شهردار را در جلسه هم اندیشی شورا آغاز کرده ایم اظهارداشت: همزمان با تلاش نمایندگان مجلس ما این انتخاب را به طور موازی انجام می دهیم.
وی بیان کرد: شهردار تهران تا زمانی که از نظر قانون اجازه دارد، به کار خود ادامه می دهد و البته طرحی که در مجلس دنبال می شود با 50 رأی نمایندگان می تواند خارج از نوبت در صحن مطرح شود.
هاشمی در خصوص زمان قانونی حضور سید محمد علی افشانی در شهرداری نیز گفت: برخی زمان تصویب قانون که 24 آبان است و برخی موقع ابلاغ قانون ( 2 آذرماه) را اعلام می کنند که مشمولان می توانند تا آن زمان در محل کار خدمت خود حاضر شوند.
وی افزود: اعضای شورای شهر از فردا پنج کاندیدای مورد نظر خود را (برای تصدی شهرداری) معرفی می کنند و سپس از کاندیداها دو نفر انتخاب و در نهایت گزینه نهایی معرفی می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا خودتان کاندیدا می شوید؟ گفت: من شخصا کاندیدا نمی شوم.
وی افزود: در دور گذشته اعضا مصوبه ای مبنی بر منع خروج اعضا از شورا داشتند که با 17 رأی تصویب شد؛در جلسه فردا این موضوع که آیا فردی از اعضای شورا می تواند خارج شود یا خیر صحبت می شود.
به گزارش ایرنا شهردار تهران نیز امروز در حاشیه نشست شورا در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا در مهلت باقی مانده قانونی برای ادامه فعالیت در این نهاد آیا استعفا خواهد داد یا خیر؟ تصریح کرد: تا زمانی که قانون تکلیف کند می‌مانم، بر اساس قانون عمل می کنم و همچنان پایبند قانون هستم.
افشانی که فعالیتش در شهرداری تهران را از 23 اردیبهشت امسال آغاز کرده افزود: تا زمانی که طرح مستثنی شدن شهردار تهران در کمیسیون تخصصی مجلس بررسی و نتیجه اعلام شود منتظر می مانم.
به گزارش ایرنا به دنبال ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان اعلام شده که شهرداران بازنشسته نیز مشمول این قانون می شوند اما برخی نمایندگان مجلس به دنبال اصلاحیه بر این قانون یا مستثنی کردن شهردار تهران از این قانون هستند و معتقدند که ثبات شهری در پایتخت از اهمیت بسیاری برخوردار است.
این افراد استدلال می کنند چون شهرداران به طور غیرمستقیم ( با رای اعضای شورا) توسط مردم انتخاب می شوند مشمول قانون مذکور نیستند.

تهرام/7244/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.