به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، محمد دامادی با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران در مورد سوله های بحران افزود: طبق این مصوبه شهرداری ملزم است تا تمامی پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق را در اختیار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران پایتخت قرار دهد اما این امر به صورت کامل محقق نشده و شهردار باید به این موضوع رسیدگی کند.
وی ادامه داد: اگر مصوبه شورای شهر تهران مسیر قانونی خود را طی کرده، پس لازم الاجرا است و تخطی از آن غیرقانونی است.
دامادی با تاکید براین جمله معروف که «حادثه هیچ گاه خبر نمی کند»، تصریح کرد: اختیار سوله های بحران باید در دست سازمان متولی آن باشد تا در زمان وقوع بلایای طبیعی این سوله ها تجهیز و آماده بهره برداری باشند.
به گزارش ایرنا، مصوبه ای در تاریخ 11 اردیبهشت ماه سال 95 در شورای شهر وقت تصویب شد که بر اساس آن، شهرداری تهران ملزم شد تا تمامی پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق 22 گانه را در اختیار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران قرار دهد.
در سال های گذشته برخی از سوله های بحران برای ضبط برنامه های تلویزیونی و برخی دیگر برای فعالیت های ورزشی زنان استفاده شده است.
رخداد زلزله سال گذشته پایتخت زنگ هشداری به مدیریت شهری پایتخت بود و موجب شد تا اختیار 5 سوله ای که در آن برنامه های تلویزیونی ضبط می شد به سازمان مدیریت بحران شهر تهران بازگردانده شود و اعضای شورای پنجم شهر نیز بارها در تذکراتی جداگانه خواهان بازگشت مدیریت سوله های بحران مسئولان شهر به سازمان ذی ربط شدند.
هم اکنون 55 سوله از 102 سوله مدیریت بحران هم اکنون در اختیار سازمان ورزش شهرداری قرار دارد.
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.