به گزارش ایرنا، مینا رجایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 180 واحد دیگر نیز آماده تحویل به مددجویان است و در صورتی که متقاضیان واجد شرایط مدارک را ارائه دهند با انجام کارهای مقدماتی صاحب مسکن می شوند.
وی ادامه داد: تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه از مهمترین اهداف این نهاد حمایتی به عنوان متولی در این زمینه به شمار می رود.
رئیس اداره بهزیستی ری افزود: این نهاد حمایتی با بهره‌ گیری از همراهی و مساعدت سایر نهادهای متولی امر مسکن از جمله اداره راه و شهرسازی با هدف تامین مسکن این اقشار در جامعه اقداماتی را انجام داده تا جامعه هدف خود را با استفاده از تمامی روش های ممکن صاحب مسکن کند.

** میز خدمت در بهزیستی ری راه اندازی شد
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری به اهداف و اهمیت راه اندازی میز خدمت اشاره کرد و گفت: ارتقای رضایتمندی ارباب رجوع به منظور کاهش مراجعه حضوری از اهداف مهم و موثر در استقرار این میز است.
رجایی در ادامه گفت: تاکنون پنج هزار و 500 نفر از طریق این میز پاسخ مطالبات و خواسته های خود را از بهزیستی دریافت کرده اند که 20 درصد این درخواست ها مربوط به حوزه توانبخشی، 10 درصد اجتماعی و 50 درصد پیشگیری بوده است.
وی با بیان اینکه آموزش کارکنان در مرکز بهزیستی نقش موثری در ارائه خدمات مطلوب به همراه دارد، گفت: تعداد نفرات آموزش دیده بهزیستی ری از 417 نفر سال گذشته به 950 نفر افزایش یافته و از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است.

** طرح «محب» در بهزیستی ری اجرا شد
رئیس اداره بهزیستی ری در ادامه با بیان اینکه طرح محب برای حمایت روانی افراد در مواجه با حوادث و بلایای طبیعی اجرا می شود، گفت: این طرح از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان اجرا می شود.
وی یادآور شد: این طرح به منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی اجتماعی در حوادث غیرمترقبه با مشارکت در ساختار دولتی و غیر دولتی توسط روانشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی اجرا شده است.
رییس اداره بهزیستی شهرستان تصریح کرد: حوادث و بلایای طبیعی نه تنها جسم انسان را بلکه بر روح و روان آنان نیز آسیب هایی وارد می کند و این در حالی است که روان آدمی آسیب پذیر ترین بخش وجودی انسان در حوادث و بلایا به شمار می رود.
وی عنوان کرد: آموزش های تخصصی از جمله مدیریت استرس ، مقابله با اضطراب، کنترل خشم، مشاوره سوگ، کمک های اولیه روانشناختی، بهداشت روانی در بلایا، برای گروه های فوریتی از اهداف اصلی این طرح به شمار می رود.

** 2 هزار و 749 نفر پشت نوبتی دریافت مستمری بهزیستی ری هستند
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری در ادامه با بیان اینکه در سال جاری پشت نوبت مستمری بگیران این مرکز کاهش یافته است، گفت: در نیمه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل تعداد پشت نوبت مستمری بگیران از سه هزار و 749 نفر به 2 هزار و 749 نفر رسیده است.
وی افزود: سعی داریم تا از این افراد به خوبی حمایت و تمامی ساز وکارها را در این زمینه به کار گیریم.
رجایی از کاهش افراد تحت پوشش در حوزه توانبخشی شهرستان ری خبر داد و عنوان کرد: امسال تعداد افراد تحت پوشش در حوزه توانبخشی از 13 هزار و 82 نفر به 12 هزار و 793 نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده های معلولیت 24 درصد افزایش یافته است، گفت: در نیمه نخست امسال تعداد پرونده هایی که در کمیسیون تشخیص درجه معلولیت رسیدگی شد، از یکهزار و 928 مورد سال گذشته به 2 هزار و 394 مورد افزایش یافته است.

** مددجویان ری از پرداخت حق انشعاب معاف هستند
رجایی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بهزیستی ارائه گواهی معافیت از انشعابات است، گفت: این طرح براساس بند (د) ماده 39 قانون برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بوده و افراد تحت پوشش این نهاد برای یک مرتبه از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری ها و انشعابات خانگی شامل برق، گاز و آب معاف هستند.
وی ادامه داد: مددجویان تحت پوشش می توانند با مراجعه به سازمان های مربوطه و دریافت معرفی نامه و ارائه آن به این نهاد، از خدمات حمایتی بهره مند شوند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه در نیمه نخست امسال صدور گواهی معافیت ازپرداخت حق انشعاب 25 درصد افزایش یافته است، افزود: صدور این گواهی از 48 مورد به 60 مورد افزایش رسیده است.

**مراجعه به مراکز اقامتی شبانه روزی ری 16 درصد افزایش یافته است
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه در نیمه نخست امسال مراجعه به مراکز اقامتی شبانه روزی 16 درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: در این مدت سه هزار و 213 نفر به مراکز اقامتی ری مراجعه کرده اند.
رجایی با بیان اینکه معتادان متجاهر بیشترین افرادی هستند که در این مراکز نگهداری می شوند، افزود: در این مدت یک هزار و 267 معتاد متجاهر در این مراکز نگهداری می شوند.
وی تصریح کرد: سه مرکز نگهداری معتادین شامل اخوان ملارد با ظرفیت یک هزار و 800 نفر، شفق ری با ظرفیت 400 نفر و مرکز خاور شهر با ظرفیت 300 نفر در جنوب تهران خدمات ارائه می دهند.
رجایی در ادامه از راه اندازی مرکز سرپناه شبانه مردانه 'شلتر' در ری خبر داد و افزود: افرادی که جا و مکانی برای استراحت و خواب ندارند از این مرکز استفاده می کنند.
وی ادامه داد: این مرکز پناهگاهی است برای معتادان بی سرپناه که بتوانند شب را در آن سپری کنند و این خدمات از سوی بهزیستی به این افراد ارائه می شود.
18 هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و 2 هزار و 500 سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.