شهرام علیمحمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باید تمامی مسافرت های داخلی و خارجی به تایید مدیران فنی آژانس ها برسد چرا که توجه به این موضوع می تواند نقض ها و سردرگمی های در قبال اقامت مسافران را به حداقل ممکن کاهش دهد.
وی با بیان اینکه حضور نداشتن مدیران فنی در کمیته فنی معاونت گردشگری استان تهران بررسی می شود افزود: در این کمیته تعلیق یک تا سه ماه برای دفاتر و لغو فعالیت مدیر فنی را در پی دارد.
معان گردشگری استان تهران هدف از این طرح را رعایت استانداردها و رضایت مندی مسافران برشمرد و گفت که این رویکرد از امروز در سطح استان به اجرا گذاشته می شود.
علیمحمدی به کارت های فعالیت راهنمایان گردشگری دفاتر اشاره کرد و افزود: راهنمایان دفاتر می بایست کارت معتبر خود را از معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دریافت کنند چرا که از این پس با افراد فاقد کارت فعالیت برخورد می شود.
وی همچنین در خصوص ناکافی بودن ضمانت نامه دفاتر گردشگری باعث شده بسیاری از مسافران نتوانند هزینه های خود را در زمان شکایت از دفاتر دریافت کنند خاطر نشان کرد: در حال حاضر میزان ضمانت نامه دفاتر گردشگری نزد این معاونت 50میلیون تومان(25 میلیون سفته و 25 میلیون تومان حساب بانکی) بوده که در این خصوص از طریق معاونت گردشگری کشور نگرش جدیدی بابت ضمانت نامه بانکی در حال انجام است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد که طرح بیمه مسافران یکی از راهکارهای پیشنهاداتی جایگزین شدن ضمانت نامه بانکی بوده که هنوز تصمیم قطعی در خصوص افزایش یا تغییر ضمانت نامه به استان تهران اعلام نشده است.
علیمحمدی گفت: در بازه زمانی 6 ماه نخست امسال مجوز 26 دفتر گردشگری تهران لغو و 42 دفتر نیز برای یک تا سه ماه از فعالیت محروم شدند.
به گفته وی در حال حاضر 2هزار و 65 دفتر گردشگری و مسافرتی در سطح استان تهران فعال هستند.
استان تهران دارای 110 هتل با ظرفیت 15هزار و 302 تخت، 114 مهمانپذیر با 6هزار و 667 تخت، 25 هتل آپارتمان با 1395تخت، 123اقامتگاه خوابگاهی با ظرفیت هشت هزار و 550 نفر و 114 مهمانپذیر است.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.