حالا پس از 2 سال می گویند این گُل به سبزه نیز آراسته و داخل مینی بوس اسقاطی به محلی برای تجمع معتادان و کارتن خواب ها نیز تبدیل شده به طوری که داد ساکنان محله را درآورده است.
ساکنان محل می گویند تماس های مکرر با شهرداری و پلیس هم افاقه نکرده است و هرکدام مسئولیت را به گردن دیگری می اندازند.
به گفته شورایار محله اسکندری، سر و کله این مینی بوس 2 سال پیش در یکی از خیابان های فرعی پیدا شد اما آن روز وضعیت آن مثل امروز نبود که شیشه هایش شکسته باشد و لاستیک هایش پنجر.
محمدرضا رحمان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بارها برای جمع آوری این مینی بوس تلاش کرده ایم اما هیچ یک از نهادهای متولی مسئولیت آن را بر گردن نمی گیرند.
وی با بیان اینکه مینی بوس ابتدا در خیابان های فرعی بود که پس از مدتی توسط ساکنان به خیابان اسکندری منتقل شد اظهارداشت: این خودرو اینک به محل استقرار معتادان تبدیل شده است.
رحمانی با اشاره به اینکه روی این ماشین نشان شهرداری تهران خورده است ادامه داد: در بازدیدی که با شهردار ناحیه از آن صورت گرفت عنوان شد این خودرو متعلق به شهرداری نیست.
وی افزود: بارها با پلیس 110 نیز تماس گرفته ایم.

*شهرداری مجاز به جابه جایی نیست
فرشاد داودی شهردار ناحیه 3 منطقه 11 پایتخت به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود آنکه آرم شهرداری روی این مینی بوس حک شده اما این خودرو متعلق به شهرداری نیست.
به گفته وی خودرویی اسقاطی محسوب می شود و شهرداری مجاز به جابه جایی آن است که پلاک آن قدیمی باشد در حالی که که وقتی خودرویی پلاک ایران داشته باشد متعلق به مالک است.
شهردار ناحیه 3 منطقه 11 تهران با تأکید بر اینکه چارچوب وظیفه شهرداری مشخص است خاطرنشان کرد: اگر خودرو پلاک قدیم باشد به این علت که داخل خیابان قرار دارد شهرداری پس از اخطار در صورت بی توجهی نسبت به انتقال آن به پارکینگ اقدام می کند.
داودی با اشاره به اینکه خودرو را دیده و هاله ای از آرم شهرداری روی آن است گفت: امکان دارد در گذشته مالک خودرو با شهرداری همکاری می کرده یا آن را به شهرداری اجاره داده اما به هیچ عنوان متعلق به شهرداری تهران نیست.
وی همچنین احتمال حک آرم شهرداری توسط برخی افراد را نیز رد نکرد.
به گفته وی شهرداری نمی تواند درخصوص خودروهای بدون هویت اقدامی انجام دهد.
شهردار ناحیه 3 منطقه 11 تهران در پاسخ به این مساله که خودرو اکنون به محل تجمع کارتن خواب ها و معتادان تبدیل شده افزود: با توجه به حضور کارتن خواب ها با سیستم قضایی مکاتبه شده تا در زمینه صدور مجوز نسبت به انتقال خودرو اقدام شود.
منطقه 11 از مناطق مرکزی پایتخت به شمار می رود؛ ناحیه سه این منطقه از شمال به خیابان آزادی، جنوب قزوین، غرب نواب و شرق به خیابان کارگر منتهی می شود.

تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.