مجتبی دانشفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات لیگ شطرنج استان با شرکت 65 تیم شامل 16 تیم زنان، 8 تیم مردان و 40تیم رده های سنی(دختران و پسران) در سالن های فدراسیون و هیات استان بایکدیگر به رقابت می کنند.
وی با بیان اینکه این مسابقات از امروز(شنبه) تا پایان دی ماه در 2 نوبت صبح و عصر ادامه خواهد داشت خاطر نشان کرد: افتتاحیه این مسابقات روز گذشته(جمعه) با شرکت520بازیکن و مربی( 390بازیکن و 130مربی) برگزار شد.
رئیس هیات شطرنج استان تهران با بیان اینکه مسابقات لیگ شطرنج استان به روش سوئیسی در 9 دور برگزار می شود تصریح کرد: در پایان مسابقات تیم برتر با نظر فدراسیون، جواز حضور در مسابقات لیگ کشوری شطرنج را کسب خواهد کرد.
دانشفر همچنین از همگانی شدن ورزش شطرنج در پایتخت خبرداد و گفت: با همکاری شهرداری مناطق و سازمان ورزش شهرداری درصدد هستیم تا در چارچوب تفاهم نامه ای، بیش از 200 بوستان را به میز های این ورزش مجهز کنیم.
وی ادامه داد: در تفاهم نامه با اداره آموزش و پروزش تهران همچنین 100 مدرسه به موضوع آموزش و استعداد یابی رشته شطرنج خواهد پرداخت.
به گفته رئیس هیات شطرنج استان، در حال حاضر 30مدرسه شطرنج (با ظرفیت 6هزار نفر) و 2هزار ورزشکار حرفه ای در استان تهران فعالیت می کنند.
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.