حجت الاسلام علی کنگرلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نیمه نخست امسال 450 مبلغ و روحانی به مساجد روستایی، حسینیه ها، هیات های مذهبی، کارخانه ها و ادارات شهرستان ری اعزام شدند که در این زمینه نسبت به سال های گذشته تعداد مبلغین بیشتری با اداره تبلیغات همکاری کردند.
وی تصریح کرد: 400 هیات مذهبی در جنوب تهران با محوریت شهرری مورد ارزیابی قرار گرفتند و در این مورد نکات و دستورات لازم ارائه شد.
حجت الاسلام کنگرلو گفت که ساماندهی مبلغین دینی در سامانه سجام، برگزاری دوره های آموزشی در حوزه علوم دینی و قرآنی از دیگر برنامه های است که امسال توسط این نهاد مذهبی انجام شد.
وی در ادامه از از برگزاری پنج هزار نفر ساعت آموزش مذهبی در اداره تبلیغات ری خبر داد و گفت: این آموزش ها با موضوع مخاطب شناسی، مهدویت، احکام زندگی در اسلام، مقتل شناسی، آسیب های عزاداری و ولایت از سوی مبلغان دینی در نیمه نخست امسال در طی چند دوره برگزار شد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه موضوع آسیب های اجتماعی و مواد مخدر دو مقوله مهم و مورد توجه هستند، افزود: برنامه های آموزشی با عناوین تحکیم بنیان خانواده، مقابله با مواد مخدر در سطح مساجد، حسینیه ها و مراکز قرآنی از برنامه های مداوم است.
وی با اشاره به اینکه 30 محفل قرآنی نیز با حضور قاریان ممتاز و برجسته در مساجد شهرستان ری برگزار شد، تصریح کرد: برگزاری 30 کلاس تفسیر قرآن در مساجد و موسسات قرآنی، حضور 300 قرآن آموز در کلاس های مختلف قرآنی و اجرای طرح آموزش استعدادهای قرآنی از دیگر برنامه های مذهبی ری است که در نیمه نخست امسال برگزار شد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.