حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که در مسجد جامع برگزار شد، با بیان اینکه درس اربعین دفاع از اسلام، قران، اهل بیت(ع) و مسلمانان جهان است، اظهار داشت: راهپیمایی عاشقان حسینی در اربعین یک حرکت بزرگ فرهنگی و زیارت اربعین از شعائر الهی است که هر کس آن را گرامی بدارد این کار از تقوای قلب او سرچشمه گرفته است.
وی با بیان اینکه زیارت امام حسین (ع) چراغ نهضت الهی را برای همیشه روشن نگه می دارد، افزود: گرچه دشمنان اسلام سعی دارد راهپیمایی اربعین به عنوان یک حرکت بزرگ و ارزشمند پنهان باشد و همچنین رسانه های وابسته به استکبار جهانی برای دیده نشدن راهپیمایی دست به سانسور شدید می زنند اما بدانید این حرکت عظیم زمینه ساز قیام حجت خدا است.
این مقام مسئول ادامه داد: اربعین امسال با حضور میلیون ها عاشق از 40 کشور جهان باشکوه هرچه بیشتر در حال برگزاری است و این حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی آغاز شده است.
خطیب جمعه دماوند بیان کرد: اربعین می تواند مکتب اهل بیت (ع) را به عنوان یک مکتب جهانی و نجات بخش معرفی کند و امام حسین (ع) را به عنوان الگوی انسان های آزاده به جهان تشنه بشناساند و انشالله روزی خواهد آمد که اسلام فراگیر و جهانشمول شود و پرچم آن در سراسر دنیا به اهتزاز درآید.
حجت الاسلام فتاح دماوندی با تاکید براینکه همه ما برای تحقق جهانی شدن اسلام مسئول هستیم، گفت: نزدیک ترین و سریع ترین راه برای دست یابی به این امر مهم، تبلیغ پیام عاشورا و نهضت امام حسین (ع) است.
وی در ادامه با اشاره به اقدام ارزشمند امام خمینی (ره) در خصوص اعتراض به لایحه کاپیتولاسیون در چهارم آبان ماه سال 1343، بیان داشت: این اقدام امام (ره) مردم را آگاه کرد و در تاریخ 13 آبان همان سال دستگیر و به ترکیه تبعید شدند.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.