حمیدرضا گودرزی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه توزیع غذا از هفته گذشته در میان زائران آغاز شده است افزود: توزیع غذا از ٢ هزار پرس در روز آغاز شده و در روزهای اوج حضور زائران در نجف برای آغاز راهپیمایی به ٧٠ هزار پرس در هر وعده رسیده است.
وی گفت: بیش از ٤٥٠ نفر به عنوان آشپز و کمک آشپز در سه آشپزخانه مرکزی، ثورة العشرین و صحن حضرت فاطمه زهرا(س) فعالیت می کنند.
گودرزی از صرف ٧٢ تن برنج با کیفیت، ٦٠ تن گوشت قرمز و سفید و مقدار زیادی اقلام خوراکی از جمله ماکارونی، رب گوجه فرنگی، روغن و حبوبات برای طبخ غذا خبر داد.
وی گفت: همچنین میان وعده هایی از جمله شله زرد، عدسی و فرنی نیز در میان زائران مواکب توزیع می شود.
گودرزی ادامه داد: در مواکب چای، حمام، یخ سازی، نانوایی، آرایشگاه، خیاطی، کفاشی، مخابرات و خدمات درمانی به زائران ارائه می شود.
وی اظهار کرد: ٦٠٠ خادم در مواکب مختلف ستاد اربعین استان تهران شامل صحن حضرت زهرا(س)، ثورة العشرین و پارکینگ طبقاتی به زائران خدمت رسانی می کنند و به صورت میانگین ٧٥ هزار نفر شبانه بیتوته می کنند.
به گفته گودرزی فعالیت های فرهنگی از جمله برگزاری نمازجماعت، سخنرانی مذهبی، پاسخگویی به سوالات شرعی، روایتگری حماسه عاشورا، ختم قرآن و زیارت عاشورا از دیگر خدمات است.
تهرام/9353/3225//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.