به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی فرهادی عصر چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز فوریت های خدمات اجتماعی شهر تهران افزود: با راه اندازی این مرکز، بهزیستی در خصوص کمبود جا دلیلی نخواهد داشت و انتظار می رود در جهت توانمندسازی این افراد گام بردارد.
وی با اشاره به اینکه هر شب سه تا پنج هزار نفر در گرمخانه های شهرداری تهران نگهداری می شوند یادآور شد: سال گذشته در فصل زمستان حتی یک مورد فوتی در خیابان گزارش نشد.
فرماندار تهران در ادامه اظهارداشت: طرح احداث مجتمع فوریت های اجتماعی به پیشنهاد شهرداری تهران سال 93 به وزارت کشور ارسال و به تصویب شورای اجتماعی کشور رسید.
وی با بیان اینکه احداث این مجتمع یکی از مصوبات ماندگار شورای اجتماعی کشور است خاطرنشان کرد: در بحث آسیب های آشکار از جمله معتادان، متکدیان، کودکان کار، سدمعبر و سایر آسیب ها باید کسانی که جمع آوری می شوند به این مجتمع انتقال داده شوند.
فرهادی با اشاره به اینکه 14 دستگاه در حوزه آسیب های اجتماعی دخیل هستند یادآور شد: اصل اساسی درخصوص آسیب های اجتماعی پس از جمع آوری، غربالگری و تقسیم بندی و انتقال افراد آسیب دیده به سازمان های مربوطه به منظور انجام اقدامات توانمندی و تکمیلی است.
فرماندار تهران گفت: در دوره جدید که به صورت دست و پا شکسته اقداماتی در حوزه آسیب های اجتماعی انجام گرفت همراهی مطبوعات و برخی از مسئولان کم بود.
وی با اشاره به ضرورت انجام اقدامات فرهنگی اظهارداشت: حدود 40 هزار مدرسه و 10 هزار پایگاه بسیج فعال در شهر تهران وجود دارد که کمتر در این زمینه فعالیت کرده اند و باید با همراهی سایر ارگان ها همراهی بیشتری داشته باشند.

تهرام/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.