به گزارش ایرنا،نعمت الله ترکی روز سه شنبه در نشست هفته آمار استان تهران افزود: آمارگیری در ایران سابقه طولانی دارد و امروز اهمیت کار آماری چنان بالا و حساس است که حوزه سازمان جهانی آن را رصد می کند و همه کشورها ملزم هستند بخشی از آمارها را در اختیار سازمان جهانی قرار دهند.
وی یادآورشد: زمانی اتفاق می افتد که برنامه ریزی ،مدیریت ، آمار و اطلاعات در کنار هم حضور داشته باشند تا به این طریق در مسیر توسعه باشیم.
ترکی با بیان اینکه در نبود هر کدام از گزینه های مطرح شده کار ناقص است، اظهار داشت: پیش از این داده های تولید شده به صرف سرشماری نفوس و مسکن بود و در کنار این نظام ضعیف برنامه ریزی هم رخ نمی داد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: یکی از دلایل اجرا نشدن برنامه توسعه نبود آمار قوی و کامل بود و امروز تقویت این آمار مستلزم همکاری تمام دستگاه ها در حوزه اجرایی است.
وی با بیان اینکه تولید آمار و اطلاعات دستگاه ها آسیب شناسی شد، خاطر نشان کرد: افراد مسئول در دستگاه ها حتما باید آموزش دیده باشند و اگر بخواهیم از توسعه سخن بگوییم نباید از شیوه های قبلی و سنتی استفاده کنیم.
ترکی ادامه داد: از آمار تهیه شده برای تدوین سند توسعه استفاده شده است اما متاسفانه در جلسه ها برخی آمارها را حتی خود دستگاه های مرتبط هم نداشتند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: تمام برنامه های استان باید بر اساس سند آمایش تدوین شود و اگر خارج از این رویه اقدامی شد حتی اگر به نتیجه رسید، خروجی قابل قبولی در دست نخواهیم داشت.
وی اضافه کرد: سند توسعه استان نهایی شده و حداکثر تا 10 روز آینده به تمام دستگاه ها برای اجرا، ابلاغ می شود و از این پس هر اقدامی در همه زمینه ها در شهرستان ها باید بر اساس این سند و برنامه آمایش انجام گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: نظام درآمدی ما هم معیوب است چون بر اساس آمار درستی ثبت و رصد نشده است و این موضوع در همه بخش ها صدق می کند.
وی افزود:سامانه جامع اطلاعات و آمار استان به یکپارچه سازی اطلاعات برای تصمیم گیری دربخش های مختلف کمک کرد.
ترکی یادآورشد:سند آمایش سند توسعه و سامانه آمار می تواند سه ضلع مثلت داده های آماری، برنامه ریزی و مدیریت را فراهم می کند.
در پایان این مراسم پس از رونمایی از سامانه جامع اطلاعات و آمار، از پاسخگویان نمونه طرح های آماری استان تهران تجلیل شد.
تهرام/3001/3225 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.