حسین علیزاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:این بازدید ها در حوزه های نظارت بر حسن اجرای کار، شناسایی اتباع بیگانه، جایگزینی نیروی کار داخلی، بازرسی موردی، ایمنی و بهداشت محیط کار، کمیته انضباطی و بهره وری انجام شده است.
وی تصریح کرد: بازرسان در این مدت 694 بازرسی ادواری، 202 بازرسی موردی در اثر شکایات کارگران، 282 بازرسی اتباع بیگانه و 102 بازرسی در خصوص ایمنی کار از 904 واحد تولیدی، صنفی و صنعتی را انجام داده اند.
علیزاده ادامه داد: بر این اساس 795 اتباع بیگانه فاقد پروانه فعالیت در این مدت شناسایی شدند که از این تعداد 387 نفر با کارگران ایرانی جایگزین و 140 کارفرما نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی با تاکید براینکه فعالیت اتباع بیگانه فاقد پروانه کار در واحدهای تولیدی بر اساس قانون جرم است، افزود: کارفرمایان متخلف در وهله اول پنج برابر حقوق کارگر غیر مجاز جریمه می شوند و در صورت تکرار، جریمه 2 برابر می شود، ضمن اینکه به دستگاه قضایی نیز معرفی و بر اساس قانون شلاق و بین سه تا 6 ماه حبس در انتظار متخلفان می باشد.
علیزاده یادآور شد: اتباع بیگانه ای که دارای گذرنامه قانونی هستند و در برنامه آمایش و شناسایی وزارت کشور شرکت کرده اند با حضور در اداره کار و تعاون شهرستان ری در حوز شغل های ساختمانی، کوره پز خانه ها، کشاورزی و برخی مشاغل دیگر مانند کارگران بازیافتی مجوز فعالیت دریافت کنند.
شهرستان ری با برخورداری از 56 اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و همچنین وجود شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی از جمله سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.