علی امام عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور رفع مشکلات مالی برای تکمیل خطوط 6 و 7 مترو تهران اوراق مشارکتی به میزان 700 میلیارد تومان منتشر شد که با رایزنی های انجام شده این مبلغ امروز (شنبه) به حساب شهرداری تهران واریز شد.
وی تصریح کرد: برای تکمیل 10 کیلومتر پایانی خط 6 و همچنین افتتاح تعدادی از ایستگاه های خط 7 به منابع مالی جدید نیاز داشتیم.
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ادامه داد: تا پایان امسال حداقل 5 ایستگاه شرقی خط 7 و همچنین 10 کیلومتر پایانی خط 6 مترو تهران افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: به منظور توسعه خطوط 6 و 7 مترو تهران اوراق مشارکت به مبلغ 700 میلیارد تومان فروخته شد که این مبلغ به زودی برای توسعه خطوط 6 و 7 مترو در اختیار شرکت مترو قرار می گیرد.
خط 6 مترو تهران به طول 31 کیلومتر 30 ایستگاه دارد که از محدوده حرم حضرت عبدالعظیم آغاز می شود و پس از طی مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در ایستگاه امام حسین(ع) با خط 2، در ایستگاه هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر(عج) با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب ادامد مسیر می دهد و به محدوده شمال غربی تهران می رسد.
عملیات حفاری تونل مکانیزه بخش جنوبی خط 6 مترو پایتخت (حد فاصل دولت آباد تا حرم عبدالعظیم حسنی) به طول 6 کیلومتر فروردین ماه سال گذشته آغاز شد.
بخش جنوبی خط 6 مترو تهران پنج ایستگاه دارد که آخرین ایستگاه آن در ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی(ع) واقع شده است.
قرار بود فاز اول این خط سال 92 افتتاح شود که به سال 94 موکول شد و بعد گفتند تا آخر سال 95 افتتاح می شود اما تا امروز شهرداری تهران به وعده خود عمل نکرده است.
محمدباقر قالیباف که از سال 84 تا 96 به مدت 12 سال شهردار تهران بود خرداد سال گذشته در واپسین روزهای مدیریتش در پایتخت در آیین افتتاح خط هفت مترو اعلام کرد: خط 6 و 8 مترو در این دوره مدیریت شهری به بهره برداری می رسد.
بعد از قالیباف محمدعلی نجفی و پس از آن محمدعلی افشانی شهردار تهران شده اند.
همچنین 20 خرداد سال گذشته خط 7 مترو در یک مراسم رسمی و با حضور محمدباقر قالیباف شروع به فعالیت کرد و 22 کیلومتر از 27 کیلومتر این خط با هفت ایستگاه مسافرگیری به بهره برداری رسید.
عمق این خط مترو از سایر خطوط بیشتر است و از زیر برخی خطوط عبور می کند.
خط 7 همه خطوط مترو را قطع و ارتباطات ریلی درون شهری را به صورت کامل برقرار می کند.
همزمان با افتتاح برخی ایستگاههای خط 7 مترو، حرف و حدیث ها درباره ایمنی آن شروع و اعلام شد که این ایستگاهها به صورت شتابزده افتتاح شده اند در حالی که باید مسائل ایمنی آنها با دقت نهایی شود.
با ورود مدیریت شهری جدید کمیته ای به منظور بررسی ایمنی خط 7 مترو تشکیل و در نهایت این خط به دلیل نداشتن ایمنی کافی و نقص تجهیزات ریلی تعطیل شد که سرانجام در 24 تیر امسال پنج ایستگاه از خط 7 مترو مورد بهره برداری قرار گرفت.
این خط مترو تهران از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی تهران در جنوب شرقی تهران آغاز می شود و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط یک در ایستگاه مترو میدان محمدیه، از ایستگاه بریانک به سمت شمال ادامه می دهد؛ همچنین در ایستگاه مترو شهید نواب صفوی با خط دو، در ایستگاه مترو توحید با خط چهار و در ایستگاه مترو دانشگاه تربیت مدرس با خط در دست ساخت 6 تقاطع خواهد داشت.
این خط سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد وارد میدان صنعت در شهرک غرب خواهد شد و در انتها به میدان کتاب (میدان فرحزادی، میدان بوستان) در سعادت آباد می‌رسد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.