محمدحسین تاجیک روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در راستای شناسایی موارد تغییرکاربری اراضی کشاورزی ، 8 مورد ساخت و ساز غیرمجاز و دیوار کشی در روستاهای حصاربالا از توابع بخش جواد آباد شناسایی شد که با تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضایی، حکم تخریب این ساخت و سازها صادر شد.
وی افزود: این ساخت وسازهای غیر مجاز در 10 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی روستای حصار بالا صورت گرفته بود و عده ای سودجو با تفکیک آن به قطعات کوچک تر ، دیوار کشی و نصب درب قصد داشتند که به عنوان باغ ویلا اقدام به فروش آن کنند.
تاجیک تصریح کرد: این تعداد ساخت و ساز غیرمجاز به استناد تبصره یک و 2 ماده 10 قانون حفظ اراضی کشاورزی با حضور نمایندگان فرمانداری ، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی تخریب شد و با اجرای کامل آن 15هزار متر مربع از اراضی ورامین آزاد شد.
وی گفت: طی هفته های اخیر این سومین مورد از تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی تغییرکاربری یافته ورامین است.
وی تأکید کرد: باغ ویلاهایی که در حریم شهرستان ورامین در اراضی کشاورزی احداث می شود از مجوز قانونی برخوردار نیست و مردم از خرید این اماکن خودداری کنند.
وی تأکید کرد: هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد و ساخت و سازهای غیر مجاز تخریب خواهند شد.
شهرستان ورامین بیش از 80 هزار اراضی کشاورزی دارد که به دلیل محدودیت های منابع آبی تنها 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.