به گزارش ایرنا ، محمدحسین مقیمی شامگاه سه شنبه در بازدید از مرکز تشخیص و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران در کهریزک عنوان کرد: اعتبارات ریالی پزشکی قانونی باید بر اساس افزایش قیمت ارز و یا از محل ارز دولتی تامین شود تا خللی در انجام ماموریت این نهاد مهم و خدمتگزار ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه پزشکی قانونی استان تهران از لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و تشخیص به موقع یکی از مراکز عالی در سطح جهان است، اظهار داشت: مواد مصرفی وارداتی و کیت های آزمایشگاهی این مرکز باید به سرعت تامین شود.
مقیمی ادامه داد: مرکز پزشکی قانونی استان تهران با تجمیع پژوهشکده های سم شناسی، ژنتیک و تشخص جرم می تواند در آینده ای نزدیک به یک مرکز بزرگ در خاورمیانه در حوزه جرم شناسی و تشخیص تبدیل شود.
استاندار تهران با اشاره به اینکه مردم رضایتمندی بالایی از عملکرد پزشکی قانونی دارند، تصریح کرد: تشخیص هویت از طریق روش های علمی و استفاده از فن آوری های نوین باعث تسلی خاطر بازماندگان متوفیان شده و مردم مانند گذشته در خصوص تشخیص متوفیانشان نگرانی ندارند.
وی یادآور شد: اشتغال در پزشکی قانونی با توجه به استرس و دقت بالایی که این کار می طلبد باید جزو مشاغل سخت و زیان آور باشد.
معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور نیز در ادامه این جلسه گفت: امروز پزشکی قانونی کشور به خاطر نوسانات بازار ارز در تهیه مواد اولیه در سم شناسی و بخش ژنتیک خود دچار مشکلات فراوانی است.
سید امیر حسین مهدودی ادامه داد: اعتبارات ارزی سازمان پزشکی قانونی کشور باید از محل ارز دولتی و نیمایی تامین شود تا این نهاد خدمتگزار در انجام ماموریت خطیر خود دچار اختلال نشود.
بازدید مقیمی استاندار تهران از مرکز تشخیص و آزمایشگاهی پزشک قانونی استان تهران در کهریزک شامگاه سه شنبه با حضور مهدودی معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، قادی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.