به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز سه شنبه، یک روز پس از روز جهانی نابینایان (عصای سفید) برگزار شد و که به همین مناسبت قاری روشندل در ابتدای جلسه علنی آیاتی از قرآن را تلاوت کرد.
محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران که در ابتدای جلسات شورای شهر با نطق کوتاهی جلسه را آغاز می کند به سخنان کوتاهی بسنده کرد و در بین سخنان خود به مدال آوران مسابقات پراآسیایی تبریک گفت.
پس از سخنان محسن هاشمی اعضای شورای شهر تذکرات خود را ارائه کرند.
شهربانو امانی عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا از تعلل شهرداری تهران در ارائه لایحه ایمنی مدارس به شورای شهر انتقاد کرد و گفت: شاهد تاخیر در ارائه لایحه ایمنی حمل و نقل سرویس مدارس هستیم در حالی که معاونت حمل و نقل می گوید لایحه آماده است اما به شورا نمی‌آورند.

*ضرورت استاندارسازی دکل های مخابراتی
ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران هم در این جلسه گفت: نهادهایی مانند آب و فاضلاب و شهرداری دارای دکل های مخابراتی هستند که باید برای استانداردسازی آنها اقدام کنند.
وی افزود: بسیاری از دکل های مخابراتی دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور هستند اما بسیاری از شهروندان این دغدغه را دارند که وجود دکل های مخابراتی سلامتی آنها را تهدید می کند.
خداکرمی بر ضرورت استاندارسازی این دکل ها تاکید کرد.

*هیات رئیسه شورا، برای اداره بهتر جلسات شورا فکری کند
علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در جلسه گذشته شورای شهر و در زمان رای گیری برای بررسی لایحه مجوز 10 میلیون تومان به اربعین حسینی موفق نشدم به طور الکترونیک رای خود را ثبت کنم اظهار داشت: بلافاصله نسبت به این موضوع اعتراض کردم و خواستار محاسبه رای خود به صورت دستی شدم اما هیات رئیسه رأی را ثبت نکرد.
وی گفت: از آنجایی که از سوی شهروندان تهرانی نسبت این موضوع و رای ندادن به ارائه هزینه به مراسم اربعین حسینی مورد سوال قرار گرفتم از هیات رئیسه می خواهم تمهیدات لازم را برای اداره هرچه بهتر صحن شورای شهر بیندیشند.

*مجوز ساخت ساختمان «سیگارچی» صادر نشود
حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران همچنین نسبت به تصمیم کمیته فنی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان تهران مبنی بر مجوز تخریب و بهسازی سرای سیگارچی انتقاد کرد و از شهرداری تهران خواست از این کار جلوگیری کند.
وی به مناسبت روز عصای سفید خواسته خود مبنی بر مجوز حضور نمایندگان قشرهای مختلف جامعه در صحن شورای شهر را تکرار کرد و گفت: بهتر بود همزمان با روز عصای سفید نماینگان این قشر در شورا حضور یابند و مشکلاتشان را مطرح کنند .
نظری در زمان تذکر خود نسبت به ایجاد زمینه ورزش شودان (ورزش ویژه نابینایان) تاکید کرد و از شرکت فروشگاه های شهروند هم خواست که از آنجا که خرید برای نابینایان سخت است، قیمت کالاهای این فروشگاه را به خط بریل هم درج کنند.

*معاون شهردار از وضعیت اشتغال معلولان در شهرداری گزارش دهد
الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر خود خواستار دریافت گزارشی از وضعیت اشتغال معلولان و نابینایان در شهرداری تهران شد.
وی گفت: بر اساس قانون باید سازمان‌های مختلف زمینه فرصت‌های شغلی نابینایان و معلولان را فراهم کند که لازم است شهرداری تهران نیز به این مهم ورود داشته باشد.

*تشکر از آغاز مناسب سازی ایستگاه‌های اتوبوس برای معلولان
مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از آغاز مناسب سازی ایستگاه‌های اتوبوس برای معلولان از شهرداری تهران تشکر کرد و افزود: براثر تذکر هفته قبل بنده در این خصوص شرکت واحد اتوبوسرانی شروع به بازنگری گیت‌های مشکل دار ایستگاه‌های اتوبوس کرده است.
وی اظهار داشت: تابلوهای اتوبوسرانی هم به خط بریل مجهز شده‌اند و لازم است هرچه سریع‌تر وسایل حمل و نقل عمومی برای معلولان و کم توانان مناسب سازی شوند.

*شهرداری به موضوع ساخت و ساز سرای سیگارچی ورود کند
احمد مسجد جامعی رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران هم خواستار ورود سریع شهرداری تهران به موضوع عدم ساخت و ساز در سرای سیگارچی شد و اظهار داشت: پیش از این ما تخریب سرای دلگشا که دقیقا روبروی میدان ارگ بود را داشتیم و حتی این ساخت و ساز سبب شد که حریم کاخ گلستان در معرض خطر قرار گیرد و در آستانه حذف از لیست یونسکو قرار گیرد اما این اتفاق نیفتاد.
وی تاکید کرد: ساخت سرای سیگارچی حریم کاخ گلستان را در معرض خطر قرار می‌دهد.
وی در ادامه تذکر خود درباره تذکر علی اعطا و ضرورت اداره بهتر جلسات گفت: می‌خواهم که هرچه سریع ‌تر این سیستم اصلاح شود.
مسجد جامعی در این جلسه درباره محمدعلی کریمی، رئیس پیشین مرکز ارتباطات هم گفت: از آنجا که از ما خواستند که نظرمان را درمورد عملکرد ایشان بگوییم، باید بگویم که کریمی اقدامات موثری در برپایی مراسم روز تهران داشت که منحصر به فرد بود.
وی چاپ تمبر روز تهران، رایگان شدن موزه‌ها و نیم بها شدن سینماها را از اقدامات کریمی برشمرد.
مسجدجامعی درمورد مکان برگزاری مراسم روز تهران هم با بیان اینکه انتخاب کاخ گلستان که اولین بنای ثبت شده تهران در یونسکو است بسیار هوشمندانه بود افزود: از حجت میرزایی معاون پیشین برنامه ریزی نیز تشکر می‌کنم، هرچند که اگر حضور داشتند درمورد برنامه سوم توسعه با او حرف‌ها داشتیم و برای سکینه اشرفی، اولین معاون زن شهرداری تهران نیز که برای اولین بار در کل تاریخ بلدیه یک زن منصوب می‌شود را تبریک می‌گوییم و برای وی آرزوی موفقیت دارم.

*پل عابر پیاده مکانیزه در مقابل داروخانه 13 آبان نصب شود
زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: داروخانه 13 آبان یکی از قدیمی ترین و مهمترین داروخانه های تک نسخه ای در خیابان کریم خان زند است که برای عبور و مرور شهروندان پل عابر پیاده مکانیزه در مقابل آن وجود ندارد.
وی افزود: این داروخانه محل رجوع بیماران، معلولان و سالخوردگان است و به طور مکرر شهروندان نیازمند حضور در این مکان هستند.
نژاد بهرام در ادامه از انتصاب یک زن به عنوان معاون شهردار تهران ابراز خرسندی کرد.

*تجمع عده ای مغازه دار مقابل شورای شهر تهران
هنگامی که اعضای شورای شهر مشغول بررسی طرح 'طرح الزام شهرداری تهران به انتشار اطلاعات حوزه شهرسازی'بودند، تعدادی از افرادی که خود را مغازه داران و ‌کسبه پاساژی در حوالی پل گیشا معرفی کردند، مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تهران تجمع کردند.

*تنها مصوبه جلسه شورا
همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه تذکرات وارد دستور جلسه شدند و کلیات 'طرح الزام شهرداری تهران به انتشار اطلاعات حوزه شهرسازی' را با 20 رای موافق تصویب کردند.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.