محمد رضا بختیاری روز سه شنبه در حاشیه اجرای مانور آبرسانی در شرایط اضطرار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کلانشهر تهران در منطقه زلزله خیز قرار دارد که باید آمادگی لازم برای رویارویی با این مشکل را داشته باشیم اظهار داشت: در هنگام وقوع زلزله تمام خطوط لوله انتقال​ آب به پایتخت دچار مشکل خواهد شد به همین دلیل سامان دادن به تأمین آب شرب در روزهای نخست وقوع زلزله باید به گونه ای باشد که در محله های مختلف تهران بتوانیم در 3 روز اول بعد از وقوع زلزله آب شرب مورد نیاز مردم از طریق این مخازن اضطراری تأمین شود.
وی تصریح کرد: برای 374 محله تهران مخازن اضطراری ساخته خواهد شد و 316 مخزن آب که درحال حاضر ساخته شده و از آن بهره برداری می شود نیز باید مقاوم سازی شود.
بختیاری با بیان اینکه​ آب تهران بسیار گران و باکیفیت است بر توجه مردم در امر صرفه جویی تاکید کرد و گفت: اگر فقط 10 درصد در مصرف آب شرب صرفه جویی شود معادل 2 برابر ظرفیت آب سد لتیان است و یک و نیم میلیون نفر می توانند از آن بهره مند شوند.
مانور آبرسانی سیار در شرایط اضطرار امروز (چهارشنبه) با حضور رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور و جمعی از مدیران حوزه بحران شهر تهران در بوستان فدک تهران برگزار شد.
تهرام/7243 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.