معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای پویا و با نشاط داشته باشیم شرط آن داشتن خانواده‌ای پویا و با نشاط است.

به گزارش ایلنا، کمال اکبری معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در نشست خبری اولین کنگره ملی خانواده عنوان کرد: خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است و آنچه برای ما به عنوان جامعه اسلامی مدنظر است این است که،خانواد‌ه‌ای پیشرو و استوار داشته باشیم.

وی افزود: امروز در تمام دنیا پیشرفت کشورها از رهگذر خانواده‌ها اتفاق می‌افتد و مهمترین رکن تولید و تربیت نسل بشر، خانواده است.

اکبری با اشاره به اولین کنگره ملی خانواده افزود: این کنگره هم بنا بر نیاز کشور طراحی شده و مهم‌ترین کار مورد نظر ما در این کنگره فعال سازی نهادهای مردمی و تشکل‌های عمومی کشور و فعال‌سازی نهادهای مردمی و تشکل‌های عمومی در موضوعات مورد نیاز و هماهنگ کردن مداخلات صحیح و دقیق سازمان‌های مردم نهاد در امور اجتماعی کشور است.

وی تاکید کرد: امروز سازمان‌های مردم نهاد توانمندی تشکیل شده است که وظیفه ما ساماندهی آنها و استفاده از ظرفیت‌شان در حل آسیب‌ها است. در این کنگره هم نگاه ما این است که با هم افزایی و کنار هم قرار گرفتن سازمان‌های مردم نهاد بتوانیم از ظرفیت حداکثری آنها بهره‌مند شویم.

وی افزود : بنیاد ملی خانواده در این حوزه پیشقدم شده، کار و مسئولیت را برعهده گرفته تا با همکاری همه نهادها شاهد یک اتفاق بزرگ در حوزه خانواده باشیم.بنابراین گر بخواهیم جامعه‌ای پویا و با نشاط داشته باشیم شرط آن داشتن خانواده‌ای پویا و با نشاط است.

بزرگترین بحران‌ها با حضور مردم مرتفع می‌شود

رضا رویت مدیر عامل بنیاد ملی خانواده در نشست خبری اولین کنگره ملی خانواده گفت: هرگاه پای مردم در میان باشد، مشکل رفع شده‌ای باقی نمی‌ماند و بزرگترین بحران‌ها با حضور مردم مرتفع شده است. هرکجا مسئله جدی وجود داشته باشد مردم دست در دست حاکمیت می گذارند و موضوع حل می شود.

مدیر عامل بنیاد ملی خانواده با بیان این مطلب که بیش از ۷۰۰ مجموعه مردمی در این کنگره گردهم می‌آیند، گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره در وهله اول شناسایی ظرفیت‌های مردمی است. محورها، ظرفیت‌ها، نوع فعالیت‌ها و توان سازمان‌های مردم نهاد به صورت اجمالی شناسایی شده و در گام بعدی این توانایی‌ها معرفی خواهد شد تا دستگاه‌های مرتبط، بهترین، فعال‌ترین و باسابقه‌ترین مجموعه‌های مردمی در نمایشگاهی که در جنب کنگره شکل می‌گیرد، معرفی شوند و در نهایت شاهد یک هم افزایی خواهیم بود که هم دستگاه‌های دولتی از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنند و هم برعکس، همچنین در این گردهمایی شاهد انتقال تجربیات سازمان‌های مردم نهاد نیز خواهیم بود.

سید فضه حسینی دبیر علمی اولین کنگره خانواده  هم در این نشست گفت: بنیاد ملی خانواده، وزارت کشور، وزارت ورزش و قوه قضائیه سالهاست که در بحث خانواده ورود کرده‌ و همه آنها در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مسائل مبتلا به خانواده، مسائل را احصاء کرده‌اند، قرار است در اولین کنگره ملی خانواده، بخشی از این مسئله شناسی که برای جامعه قابل ارائه است، رونمایی شود.

دبیر علمی اولین کنگره خانواده یادآور شد: ما امسال گام اول را برداشته ایم و قرار است دبیرخانه دائمی دایر شود. مهم‌ترین آسیب‌هایی که در کشور وجود دارد مورد بررسی قرار گیرد و از تئوری خارج و عملیاتی شود. ما همچنین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که می‌تواند برای تحقیقات آتی بسیار مفید باشد.

اولین کنگره ملی خانواده امروز وفردا ،۲۴ و ۲۵ مهرماه  جاری با حضور مسئولان کشوری، اساتید دانشگاهی، نخبگان و سازما‌ن‌های مردم نهاد در حوزه خانواده برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.