به گزارش ایرنا، این مراسم معنوی که عصر دوشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) با حضور خیل عظیمی از دوستداران خاندان عصمت و طهارت و خادمان در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.
در این مراسم کودکان در قالب دسته عزاداری از میدان شهرری به طرف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) حرکت کرده و با در دست داشتن پرچم‌ عزا و بستن سربندهای مزین به نام اهل بیت (ع) به پیشانی، به سمت صحن اصلی آستان مقدس عزاداری کردند.
تعداد زیادی از نونهالان و نوجوانان قرآنی همراه با والدین خود در این همایش معنوی شرکت کرده و به عزاداری پرداختند.
بسیاری از کودکان خردسال در حالی که لباس های سبز بر تن کرده و چادر بر سر داشتند، شعار 'یا رقیه (س)' سر می دادند و هم نوا با شهید سه ساله دشت کربلا اشک ماتم ریختند تا بار دیگر بیانگر این واقعیت باشند که مردم ایران اسلامی غم و مهر حسین (ع) را از کودکی فرا گرفته اند.
این مراسم پرفیض و معنوی از ساعت 15 در حرم عبدالعظیم (ع) برگزار شد.
رقیه دختر حسین، پدر وی امام سوم شیعیان حسین بن علی و مادرش مطابق بعضی از نقل‌ها ام اسحاق بوده ‌است.
او دختر سه ساله حسین بود که پدرش به او علاقه زیادی داشت، که پس از واقعه عاشورا که خانواده حسین(ع) را به اسارت گرفتند او نیز توسط لشکر یزید به اسارت گرفته شد و آن‌ها را به مرکز خلافت یزید که شهر شام بود بردند.
طبق نقل‌های متعدد هنگامی که لشکر یزید سر بریده شده حسین (ع) را به شام آوردند و آن را به رقیه نشان دادند، آن طفل سه ساله بسیار ناراحت شده و به سبب این ناراحتی چنانچه در کتاب وقایع الشهور و الایام آمده‌است در روز ۵ صفر سال ۶۱ هجری قمری کشته شد. مرقد وی در شهر دمشق امروزه پذیرای بسیاری از شیعیان جهان است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.